DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Élő cikkek

Így alakult a barcelonai teszt második napja

Itt a második a csapatok rendelkezésére álló mindössze kétszer négy nap közül arra, hogy felkészüljenek az előttünk álló F1-es szezonra. Először ül autóba Kimi Raikkönen, Max Verstappen és a két újonc.

- Kedden 9 óráról 18 óráig tart a második tesztnap (egy 13 és 14 óra közötti ebédszünettel)

- Lewis Hamilton pár ezred híján kétszer is megfutotta tegnapi legjobbját, s egyúttal a legszorgosabb is ő volt

- A McLaren épp annyi körög jutott a motorcsere előtt, mint tegnap a motorcsere után - a Saubernél szintén elromlott az erőforrás

- A Renault egyszerűen kihagyta a délelőttöt, melyet az éjszaka érkezett fejlesztések beépítésére fordítottak

- Délelőtt két piros zászló volt: Stroll megpördült, Ocon alatt megállt a Force India - és füstölt is kicsit

- Stroll kicsúszása során több elem is megsérült a Williamsen, így a csapat 12 megtett kör után kénytelen volt befejezni a napi munkát

- Kimi Raikkönen délután lágy abroncsokkal szárnyalta túl Lewis Hamilton legjobbját

- Valtteri Bottashoz és a Mercedeshez fűződik a teszt első teljes versenyszimulációja

Nagy szeretettel köszöntjük olvasóinkat a barcelonai teszt második napjának élő közvetítésén, akárcsak tegnap, most is a teszt első pillanatától az utolsóig végigkövetjük majd az eseményeket.

A mai felállás:

Mercedes: Hamilton/Bottas
Red Bull: Verstappen
Ferrari: Raikkönen
Force India: Ocon
Wiliams: Stroll
McLaren: Vandoorne
Toro Rosso: Kvjat
Haas: Magnussen
Renault: Palmer
Sauber: Giovinazzi

A Saubernél tehát a Ferrari olasz tartalékja vezet Pascal Wehrlein helyén, aki a RoC-on elszenvedett balesete miatt kényszerült parkolópályára. Mint azt tegnap megírtuk, a német nem viselte a HANS-t a balesetnél, mert elfelejtette...

Már csak negyed óra van hátra a zöld zászlóig, a csapatok javában készülnek a kezdésre.

A tegnapi legjobb idő 1:21,765 volt, ezt Lewis Hamilton futotta, kíváncsian várjuk, ma sikerül-e valakinek 1:21, vagy esetleg 1:20 alá is bemenni - utóbbi esetben az abszolút körrekord is "veszélybe kerülne" a jelenlegi vonalvezetésen.

A Sauber pedig fontos bejelentést tett: Simona de Silvestro után ismét női fejlesztőpilótát igazoltak Tatiana Calderon személyében - a kolumbiai hölgy idén is a GP3-ban szerepel majd. Részletesen hamarosan külön cikkben is beszámolunk e fejleményről.

Indul a munka Kvjat számára is:

Ha körbenézünk a Twitteren, azt láthatjuk, hogy a Calderon-hírt több jeles szakértő is igen pozitívan fogadta - Wolff, de Silvestro és Jorda példája azonban arra int minket, hogy ne vizionáljunk már ennyi alapján női F1-es pilótát a '18-as vagy a '19-es rajtrácsra...

Az idő egyébként hideg és borús, a páratartalom 50 százalék felett van, az aszfalt pedig 12 fokos.

Raikkönen, Stroll és Giovinazzi pedig már ki is gurult erre a bizonyos hideg aszfaltra - megkezdődött a második tesztnap!

Jó hír a McLaren-szurkolóknak: Vandoorne azonnal elhagyta a garázst, sőt, ő és Stroll az első kör végén vissza sem gurultak a bokszba.

Szintén fontos információ, ha valaki esetleg lemaradt volna róla, hogy a hírek szerint egészen 2025-ig meghosszabbították az Orosz Nagydíj szerződését - az új vezetést első jelentős kontraktusnyújtása.

Az első, teljesen értékelhetetlen, 1:36-os mért idő Lewis Hamiltoné. 

Hát ez elképesztő! Két kör megtétele után Vandoorne alatt megállt az autó a bokszbejáratban...

Tíz perc elteltével már csak Palmer (Renault) és Ocon (Force India) nem járt a pályán.

Továbbra is egyedül Hamiltonnak van mért köre, a brit 1:27-nél tart.

A Mercedesre egyébként, mint látható, visszakerült az eredeti uszony.

A T-szárny viszont valamelyest változott - nem túlzott a Mercedes, amikor azt mondták, hogy sokféle aero-elemet ki fognak próbálni.

Hamilton visszatért a bokszba, így pár perces csend következett, melyet Raikkönen tört meg.

Egy kör után be, Kvjat pedig ki - egyelőre még az installációs köröknél tartunk, kivéve persze a Mercedest...

Állítólag az olajtartály kialakítása okozza a Honda problémáit... Elképesztő, hogy már megint így kezdődik egy szezon a számukra...

Verstappen már négy kört tett meg - nagyon komoly aero-mérőelemekkel felszerelve...

A Williams büszkén hirdeti, hogy Lance Stroll, minden idők második legfiatalabb F1-es pilótája kipróbálta az FW40-est. Messziről úgy tűnt a sisak alapján, mintha Bottas ülne az autóban - persze közelről már nem...

Tudtátok egyébként, hogy az állandó rajtszámok bevezetése óta Stroll és Massa  már a harmadik duó, akiknek csapattársként két egymás utáni száma van? Az első kettő még 2014-ben volt Ericsson és Kobayashi (9, 10), illetve Vergne és Kvjat (25, 26) révén.

Hohó, a McLaren ismét a pályán!

A Force India időközben arról számol be a Twitteren, hogy az éjszakai munkát még nem fejezték be, de rövidesen a pályára viszik az autót.

Az Autosport szakértője, Gary Anderson szerint óriási blama a McLaren-Honda részéről, ha valóban az olajtartály formájával vannak gondok, hiszen ezt rendszerint csak nagy sebességeknél szokták észlelni a csapatok, ha viszont installációs körökön is előjön a probléma, az azt jelenti, hogy alapjaiban véve teljesen hibás az elem...

Hamilton után Stroll a második versenyző mért idővel - s át is veszi a vezetést.

Itt a nap első piros zászlója, és nem a McLaren miatt! Lance Stroll megpördült.

De mire ezt leírtuk, már tovább is ment, a pálya pedig ismét szabad. Ennél hosszabb fennakadásunk ne legyen!

A helyszínen tartózkodó újságírók még a monitorokon is láthatták Stroll megpördülését - tegnap egyébként Massa is meglátogatta a pálya szélét az FW40-essel.

Verstappen a leggyorsabb lágyon 1,24,7-tel, ami még mindig 3 másodperccel elmarad Hamilton tegnapi legjobbjától. Kvjat jelenleg egyedüliként a pályán, ő még barátkozik az STR12-vel.

Egy friss hír a BBC-től: a Honda az éjszaka ismét módosított az olajtartály kialakításán. Szóval Vandoorne leállását vagy az okozta, hogy továbbra sem jó, vagy az, hogy még mindig nem sikerült rendesen megcsinálni.

Egy helyszíni videó a Twitterről: Kvjat elfékezi magát a lassító előtt...

Egy remek videó a Mercedestől az éjszakai műszak munkájáról - a srácok, akiket szinte sosem látunk, de nélkülük nem működne semmi:

Íme, a teszt állása egy óra elteltével:

Hamilton az élre állt, a képen pedig a második helyezett látható:

Raikkönen tovább farag a legjobb időn, ismét ő az első.

A McLarennél állítják, csak elővigyázatosságból állt meg Vandoorne a bokszbejáratban, s szó sincs megbízhatósági problémáról. Hát jó, ha ők mondják...

A Renault is hallatott magáról: Jolyon Palmer hamarosan megkezdii első tesztnapját.

Mindent egybevetve elég csendes a délelőtt, ritkán van 1-2 autónál több egyszerre a pályán. Most épp egy sincs.

A sztahanovista-különdíj pedig Kevin Magnussent illeti, aki egyedüliként kezdi az évet két teljes tesztnappal. A legtöbb istálló viszont inkább váltott pilótákkal dolgozik, eltérően az elmúlt évekre jellemző 2-2 napos felosztástól - talán a megnövekedett fizikai terhelés miatt...?

Az F1Today hívta fel a figyelmet a Red Bull által alkalmazott különleges kerékkialakításra:

Itt a nap első igazán ütős körideje: Hamilton egy ezred különbséggel megfutja tegnapi legjobbját, az óra 1:21,766-nál áll meg!

Vandoorne ismét a pályán - eddig csak installációs körei voltak a belgának, szám szerint nyolc...

És már mért ideje is van a belgának, bár az 1:26-os kör inkább csak szárnypróbálgatás egyelőre.

Hogy miért vannak sárga ruhás emberek a Force India bokszánál?

1. Renault-s kémek
2. Hülkenberg beköszönt a régi haveroknak
3. Sportbírók 

A Force Indiánál kipufogógondok vannak, de Ocon lassan a pályára gördülhet...

Nem akarunk itt vészmadárkodni, de amíg minden egyes tesztnapon a Mercedes teszi meg a legtöbb kört s ők a leggyorsabbak is egyúttal, addig nagyon nehéz abban bízni, hogy meg lehet fogni őket...

Továbbra is csak hat versenyző futott mért kört: Magnussen 5, Giovinazzi 2, Ocon 1 installációs fordulónál jár. Palmer pedig nem tudjuk, hogy hol jár, mert ma még nem láttuk.

Vandoorne napja nehezen indult, de már 22 körnél jár - a második legtöbb a Mercedes után, s közelít Alonso tegnapi 29-es eredményéhez.

Eltelt a délelőtt fele, íme a tabella állása - Bottas azért szerepel az alján, mert délután már ő vezeti a Mercedest...

Amúgy kövezzen meg, aki nem ért egyet, de a pályán már a McLaren is egészen szép látványt nyújt. Vagy csak ennyire örülünk, hogy végre a pályán látjuk őket?

Megvan Ocon első erősebb ideje: 1:24 közepével a negyedik helyen a francia.

És időközben megint elcsendesült a pálya... A Saubernél és a Haasnál gond lehet, rég láttuk őket - egészen pontosan csak a tesztnap legelején.

Autó nincs a pályán, de napfény legalább van. Borús reggel után derült ki az ég, s ha kicsit megmelegszik az aszfalt, bízhatunk a jobb köridőkben.

A nap elején már említettük, hogy csatlakozott a Sauberhez a GP3 egyetlen hölgyversenyzője, Tatiana Calderon, ide kattintva röviden olvashatsz a pályafutásáról, s megtalálod a csapat és a pilóta nyilatkozatait is.

Itt egy videó Stroll megpördüléséről, első pillantásra az okozta a problémát, hogy túlfutott a kerékvetőn:

Figyelem, autó a pályán! Magnussen, Raikkönen és Vandoorne is kint köröz, előbbi első gyorskörével az ötödik helyre ugrik előre.

Mindhárman javítanak, de egyikük sem lép előrébb. Raikkönen 2., Magnussen 5., Vandoorne 8. jelenleg.

Raikkönen egyébként csak egy másodpercre van most Hamiltontól - mindezt úgy, hogy még nem kerültek fel a lágy abroncsok a Ferrarira.

Hamilton megint odapörkölt, 6 ezreddel maradt el délelőtti legjobbjától. Ez együttesen azt jelenti, hogy a brit 3 legjobb barcelonai köre 7 ezreden belül van - na ezt nevezik állandóságnak!

Ez azért nem kicsit kellemetlen: a Sauber és Giovinazzi motorhiba miatt vesztegel a bokszban órák óta. Pedig az erőforrás tavalyi, azaz nem gyermekbetegségekről van szó - a Sauber pedig épp a megbízhatósággal érvelt a döntés mellett (azt ugye mégsem mondhatták, hogy nincs pénzük kifizetni az ideit...)

A Renault mindeközben mélyen hallgat a késedelem okáról, pedig a tegnapi viszonylag sima nap után immár a teszt harmadik órája is véget ér lassan, és nyoma sincs a franciák autójának...

Belefutottunk reggel egy statisztikába, mely azt hasonlította össze, hogy az egyes csapatok legjobb körideje mennyit javult a tavalyi első tesztnaphoz képest. Az átlag a 3 másodpercet közelítette, s csak egyetlen istálló volt, mely az 1 másodperces javulást sem érte el: a Sauber... 

Szeretnél a szöveges közvetítésünk mellé élőképet is? Itt megtalálod:

Köszönjük a találatot olvasónknak!

Hamilton már 44 körnél jár - a tegnapi 73 aligha lesz meg, mielőtt átadja a volánt Bottasnak, de közel lehet hozzá.

Az állás 3 óra elteltével, azaz délben:

Ocon feltette a lágyat és ment egy 1:23 elejét. 1,4 másodpercre a Force India legjobbja a Mercedes által felállított etalontól.

Whoa, a Mercedes egy nagyon ütős lassított felvételes videót osztott meg a célegyenesből:

A körmennyiségeket vizsgálva felmerülhet a gyanú, hogy a Williams is gondban van: 190 perc alatt a 12 megtett kör nagyon kevés...

Egy videó Kvjat korábbi hibájáról - egészen jó minőségben:

Süt a nap, esőnek nyoma sincs - ne feledjük, ha ma és holnap sem lesz eső, akkor csütörtökön elárasztják a pályát, hogy a versenyzők kipróbálhassák a bordázott Pirelliket...

Verstappen feltette a lágyat, javított, de még Ocont sem előzte meg. Nagyon várunk már egy igazán ütős kört a Red Bulltól, jó lenne látni, mire képesek valójában egy körön...

És persze ez igaz a Ferrarira is, akik fel sem tették még a lágyat - ahogy most sem, Raikkönen ismét közepeseken hagyta el a garázst.

Egy hír a Massa-rajongóknak, ha már ma nem láthatják kedvencüket a pályán: a brazil megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatott a Jaguarral a Formula-E-csapathoz való csatlakozásról - mielőtt kapott volna egy SMS-t Claire Williamstől...

A Renault technikai igazgatója, Nick Chester elárulta, hogy a késés be volt tervezve, minthogy az éjjel új alkatrészek érkeztek, melyeket be kellett szerelni az autóba. Ebéd előtt szeretnék megjáratni az RS17-et, hogy aztán Palmer végigdolgozhassa a délutánt. Ha ez így van, nincs nagy ok az aggodalomra, hiszen láthattuk tegnap, hogy egy fél műszak is elég lehet 60-70 kör teljesítésére...

Hamilton 54 körnél tart, és ismét a pályán. Az előző etapja 15 körös volt, ha most megy egy hasonlót, ismét meglesz neki és a Mercedesnek fél nap alatt a teljes versenytáv.

Úgy látjuk, hogy az RB13-ast 13 óra 13 perckor bemutató Red Bullnak kezd agyára menni a triszkaidekafóbia:

Vajon ez egy ómen?

Hamilton két lila szektort futott, de nem javított, az utolsóban ugyanis veszített négy másodpercet - vagy feltartották, vagy elvette...

Az Autosport számításai szerint a brit három legjobb szektorideje összesítve egy 1:21,2-es kört eredményezett volna - ami már csak bő 1,2 másodpercre van a valaha volt legjobb barcelonai körtől.

Ha már itt a köridőknél tartunk, nagyon nagy kérdés, hogy melyik csapat mennyit mutatott meg a valós képességeiből egy körön, egyedül az tűnik biztosnak, hogy a maximumot senki sem. Ettől függetlenül mindazon szurkolók, újságírók stb. számára, akik abban bíznak, hogy szoros harcra kényszeríthetik idén a Mercedest, nagy megkönnyebbülést jelenthetne, ha valakitől látnánk egy Mercedes-közeli időt...

Ez a nap sem telhet el motorcsere nélkül a McLaren-Hondánál: miután úgy tapasztalták, hogy az erőforrás veszít a teljesítményéből, azonnal a csere mellett döntöttek, hogy kivizsgálják azt.

Magnussen folyamatosan javít, a legjobb köre lágyon lassan már csak pár tizedre van a két ifjú titántól, Ocontől és Verstappentől.

Taki Inoue, hivatásos Twitter-bohóc szerint nem csoda, hogy ilyen elavult dizájnnal gondok adódnak a McLaren olajtartályával...

Ocon lágy gumin a pályán - ebéd előtt odapörköl a Force India?

Ajjaj, ebből mi lesz? Hamilton feltette a szuperlágyat!

HAMMERTIME! Lewis Hamilton bemegy 1:21 alá a szuperlágyakon. Az 1:20,983-as időnél hosszú évek óta nem futottak jobbat Barcelonában.

Szolgálati közlemény: ha az előző pár percben valami nagyon furcsát láttatok a főoldalunkon, elnézést kérünk érte, már megoldódott.

Piros zászló, Oconnal történt valami.

Füstöt köpött magából a Force India, amint megállt a hajtűkanyarnál. Megvan az év első Mercedes-motorhibája?

Nem túl sokatmondó, de legalább kép - Ocon leállása:

Itt egy "kicsit" jobb fotó a MiniDrivers megosztásából:

Négy csapat jutott eddig 30 kör fölé:

1. Mercedes 64
2. Ferrari 47
3. Toro Rosso 43
4. Haas 32

A "középmezőny" így fest:

5. Red Bull és McLaren 29-29
7. Force India 26

Itt pedig azok, akik máshogy tervezték a délelőttöt:

8. Williams 12
9. Sauber 2
10. Renault 0

Itt már nem lesz folytatás, így ér véget a délelőtti program:

A csapatokkal együtt mi is egy rövid pihenőre vonulunk, Gellérfi-Csizmadia Gergő egyúttal mára búcsúzik, a továbbiakban Bognár Viktor kollégánk számol be a legfrissebb eseményekről. Jó étvágyat az ebédhez, 14 órakor várunk vissza titeket, s maradjatok velünk egészen a tesztnap végéig!

Volt azonban egy váratlan csavar a történetben, a délelőtti etapot ugyanis meghosszabbították öt perccel a piros zászló miatt, így néhányan még kihajtottak egy-egy körre. Egyeseknek azonban ez is sokat ért, hiszen most tette meg első installációs menetét Jolyon Palmer a Renault-val, és a délelőtt során szintén keveset látott Giovinazzi is kimerészkedett, így csapataik talán a folytatásban már egyból belecsaphatnak a tesztnap érdemi részébe. De most már tényleg kockás zászló!

Magnussen ez az utolsó rövid menet során azért még gondoskodott róla, hogy pontatlan legyen az imént kirakott táblázatunk a félidei állásról, hiszen a dánnak most jutott eszébe javítani az idején, 1:23,200-val pedig feljött a negyedik helyre. 

Ha hinni lehet az Auto Motor und Sport információjának - és általában lehet -, akkor a Williams délután már vissza sem tér a pályára, idejekorán véget vetnek a mai napnak. Ennek Lance Stroll korábbi kicsúszása az oka, hiszen a kavicságyat megjárt FW40-esen olyan elemek sérültek, amelyek utánpótlását a gyárból kell a helyszínre szállítani. Komoly érvágás ez a csapat és a tinédzser Stroll számára is, hiszen ma csak 12 körig jutottak.

A nap második felének kezdését már nem csúsztatták el öt perccel, így a csapatoknak most hivatalosan a megszokottnál rövidebb, 55 perces szünet állt rendelkezésére. Persze attól nem félünk, hogy emiatt bárkinek is nagyobb tempóban kellett volna belapátolnia az ebédjét, hiszen senkit nem hajt a tatár, a gárdák a saját ütemezésük szerint végezhetik a dolgukat. Magnussen például még csak tíz perce posztolta ki Twitteren, hogy megy ebédelni, szóval ő bizonyára később kezd majd.

A Williamsnél viszont mindenkinek bőven van ideje elkölteni az ebédjét és a vacsoráját is, a csapat immár hivatalosan is megerősítette, hogy Stroll balesete miatt berekesztik a mai tesztprogramot. Noha a kicsúszásban nem volt semmi hajmeresztő, az autó egyes elemei, köztük az első szárny csak holnap lesz lecserélhető a Grove-ból érkező alkatrészek felhasználásával. A kanadai a 9-es kanyarban sodródott ki délelőtt, amely egyike a pálya azon részeinek, ahol idénre jelentősen megnőtt az autók sebessége - könnyen lehet, hogy ez tréfálta meg az újoncot. 

A délelőtt egyik legvisszahúzódóbb csapata, a Sauber volt az első a pályán a délutáni etapban, ám Giovinazzi már az első körben le is állt a pályán. Annak rendje szerint előkerültek a piros zászlók, de az autó ekkor életre kelt és az olasz tesztpilóta önerőből vissza tudott gurulni a bokszba. 

Így már ismét zöld jelzés van érvényben, és most a délelőttöt kihagyó másik pilóta, Palmer próbálkozik némi körözéssel - hátha ő több szerencsével jár, mint Giovinazzi.

A Mercedesnél jön a szokásos csere, a délelőtt legjobb idejét és legtöbb körét jegyző Hamilton helyét Valtteri Bottas veszi át. A finn még nem lépett pályára, mert az nyilvánvalóan némi időbe telik, mire a pilóta személyes paramétereinek megfelelően átállítják az ülés és a pedálok pozícióját. A többi csapatnak ilyennel nem kell foglalkoznia a szünetben. Ellenben csütörtökön az előzetes tesztleosztás szerint öt-hat istálló is versenyzőt cserélhet majd a nap felénél - ennek kiváltó oka, hogy aznap vizezik fel a barcelonai pályát, és sokan fontosnak tartják, hogy mindkét pilótájuk tapasztalatot gyűjtsön az esőgumikról.

No, azért nem tartott olyan sokáig ez az átállás a Mercedesnél, Bottas máris kint van mai első körén. Eközben Palmer 1:26,5-ös idővel írta fel nevét az eredményjelzőre.

A finn egy tapogatózó, 1:26,1-es körrel kezdett, amit aztán 1:25,5-re javított.

Helyszíni megfigyelők elmondása szerint szembetűnő, hogy mennyivel kevesebb néző ül ma a barcelonai lelátókon tegnaphoz képest. Köze lehet ennek ahhoz, hogy ma egy spanyol versenyző sincs akcióban, míg hétfőn Alonso és Sainz is köröztek (kisebb-nagyobb sikerrel).

Raikkönen is megjött és rögtön javított is nyolc tizedet. 1:22,012-es idejével maradt a második helyen, de egy másodpercre megközelítette Hamiltont. Míg a brit korábban szuperlágy, addig a finn most lágy gumikat használt.

Egyelőre még csak szállingóznak az autók a pályán. 12 kör után Bottas is visszatért a bokszba, rajta kívül pedig Palmernek, Giovinazzinak és Raikkönennek volt egy-két közepes hosszúságú etapja. Most egyedül Magnussen köröz, aki tehát befejezte késői ebédjét. A dán tegnap is a negyedik leggyorsabbként zárta a napot, és most is ott tanyázik.

A Saubert vezető Ferrari-pilótának, Giovinazzinak ez remek lehetőség lenne, hogy első hivatalos F1-es tesztnapján megismertesse magát a világgal, ám csapaton belül is elorozta előle a rivaldafényt egy 23 éves kolumbiai lány. A ma délelőtt a Sauber fejlesztőpilótájaként megnevezett Tatiana Calderon is megérkezett Barcelonába, ahol hamar meg is rohamozta őt a média.

Pillanatnyilag Raikkönen és Palmer köröz, de az eseménytelenség elég nyomasztó így az ebéd emésztésének órájában. Emiatt még az a történés is bekerülhet tudósításunkba, hogy az erős barcelonai szél majdnem lefújta Bottas falnak támasztott adatjelző tábláját a bokszutca közepére, de egy szemfüles Mercedes-szerelő még időben megakadályozta ezt a tragédiát. 

Na jó, úgy látszik ezt már Raikkönen is unja, úgyhogy inkább futott is egy 1:21,198-at, amivel két tizedre megközelítette Hamilton idejét, egyúttal pedig túlszárnyalta Vettel hétfői eredményét is.

Nini, ki sétálgat ott zsebre tett kézzel a paddockban!? Hát nem más, mint az F1 új megváltójaként ünnepelt Ross Brawn, aki immár a Liberty Media képviseletében felügyeli a sport technikai fejlődését.

Úgy tűnik, Bottas egy versenyszimulációba kezdett bele - így a tesztek második napján ez nem rossz előmenetel a Mercedestől.

Időközben Max Verstappen is megkezdte körei szaporítását, a sárga oldalfalú lágy gumikkal 1:23.096-ra csökkentette legjobb időeredményét, amely negyedik pozíciót érdemel.

Az élen Kimi Raikkönen áll, aki lágy gumikon, 1:20.960-as idővel taszította le Lewis Hamiltont trónjáról. A finn pilóta legutóbbi próbálkozásával két tizedmásodpercre megközelítette ezt az eredményt.

A Ferrari tesztpilótája, a Saubert vezető Antonio Giovinazzi ezzel szemben 1:25.9-es körrel rendelkezik – ez is elég volt számára, hogy Stroll és Vandoorne elé ugorjon, ő most a kilencedik. A délután aktív versenyzők közül ő rendelkezik a legkevesebb körrel, 27-tel. A C36-nak a délelőtt jelentős részét ki kellett hagynia motorhiba miatt, ráadásul közvetlenül az ebédszünet után Giovinazzi autója le is állt (saját erőből tért vissza végül a bokszba).

Helyszíni megfigyelők szerint Verstappen autója idegesen viselkedett az utolsó kanyarban, már ami a motorerő leadását illeti. A bajnokesélyesnek kikiáltott Red Bull továbbra is adós egy jó időeredménnyel – vajon szándékosan?

Az állás 16 órakor, formában a finnek: Raikkönen vezet, Bottas a negyedik helyre egerészte fel magát.

A négyszeres F1-es világbajnok, Alain Prost a helyszínről figyeli az eseményeket. Ez persze kevésbé meglepő annak fényében, hogy a francia a Renault tanácsadója lett – tavaly szimpla nagykövetként volt köze a márkához.

A 48 kört jegyző Max Verstappen a harmadik helyre ugrott – lemaradása 1,2 másodperc Kimi Raikkönenhez képest. Ez már olyasmi eredmény, amit a Red Bulltól vártunk.

„Kissé frusztráló, de még sok idő áll előttem” – nyilatkozott Lance Stroll, a Williams újonca, akinek baleset miatt már délelőtt véget ért első tesztnapja.

Minek köszönhető, hogy ennyi videót tesznek közzé a csapatok?

A sportág új tulajdonosa, a Liberty Media lazított az F1-es teszten készített felvételek felhasználásának szabályain: Barcelonában a csapatoknak engedélyezték, hogy rövid videókat töltsenek fel a közösségi médiába – ez korábban, Bernie Ecclestone vezetése alatt tiltva volt. Az Autosport értesülései szerint az enyhítés csak az első teszthétre vonatkozik, afféle próbaüzemként, talán azonban egy rajongók számára örömteli változás előszele.

Hamarosan újra pályára lép a McLaren: a csapat helyzetjelentése szerint teljes erőforráscserét végeztek, és nemsokára készen állnak a további körözésre. Vandoorne neve mellett 30 kör áll, ő a leglassabb a mai résztvevők közül.

Figyelemreméltó észrevétel az Autosport helyszínen tartózkodó újságírójától: a pálya szélén figyelte az autók viselkedését, Bottas tegnapi versenyszimulációját pedig „rendetlen”-nek találta. Ellenben a Ferrari (habár nyilván más programot teljesít) ma délután egészen eltérő képet mutatott, az autó pontosan úgy viselkedett, ahogy Raikkönen akarta.

A Mercedes Twitteren tudatta az örömhírt: Valtteri Bottas a 2017-es tesztidőszak második napján elvégezte a csapat első teljes versenyszimulációját. A finn 82 körnél jár – ahhoz képest, hogy délután 2-kor ült autóba…

Vandoorne újra járt a pályán, igaz, csak körbenézett, majd visszatért a bokszba. Öt órát vett igénybe, amíg a csapat motort cserélt az MCL32-ben.

Kvjat javított és a hatodik helyre lépett elő. Így állunk egy órával a leintés előtt.

Nincs nagy aktivitás a pályán, jelen pillanatban csak Ocon és Giovinazzi köröz. Csend övezi a nagyokat, Bottas szimulációja óta nem hajtott ki.

Bottas újra pályára hajtott, igaz, ő közepes abroncsot használ, ellentétben Kevin Magnussennel, aki megpróbál egy gyors szuperlágyas időt összedobni.

A dán ezzel a szettel 1,8 másodperccel lassabb Hamilton szuperlágyas próbálkozásánál. Így is az ötödik helyre jött fel.

Csapattársa, Romain Grosjean türelmetlenül várja, hogy holnap autóba ülhessen. Ő az egyetlen, aki még nem vezetett a teszten, a Haastól az új pilóta, Kevin Magnussen kapta az első két lehetőséget.

Kvjat is megelőzte Bottast, aki már csak a hetedik. A Mercedes számára azonban alighanem fontosabb, hogy 88 kört tett meg 3 és fél óra alatt...

Így rejtegetik a csapatok munkájukat a teszten: villámgyorsan el a fallal, néhány másodperc múlva pedig indulhat az autó.

Magnussen visszatért a bokszba, nem sokkal azután, hogy áttörte a bűvös 100-as határt. Az egyéni versenyzők közül ő áll legjobban, csakhogy a Mercedes (Hamiltonnal délelőtt, Bottasszal délután) 155-ig jutott… 

Újabb korábbi világbajnok a paddockban: Mika Hakkinen a ma nézőszerepbe visszavedlő Alonso társaságában. Kettőjüknek együtt van annyi vb-címe, mint az előbb mutatott Prostnak.

Kevesebb mint fél órával a kockás zászló előtt Kimi Raikkönen is átlépte a 100 körös határt.

Magnussen újra kigurult szuperlágy abroncsaival, ezzel pedig a negyedik helyre jött fel, Verstappen és Ocon közé befurakodva (körideje 1:22.2).

Vandoorne 1:25.6-os köre lágy abroncson azt jelenti, hogy átugorta Strollt, és már nem a McLaren az utolsó.

Többen is kigurultak a bokszból, csak Raikkönen, Palmer és Vandoorne tartózkodik ott (leszámítva persze Strollt, akinek már délben véget ért tesztnapja). Az utolsó negyedórában talán többen javítanak még idejükön.

 Bottas megpördüléséről az elmúlt órában lemaradtunk, most pótoljuk egy videóval. 

Kvjat már kiszállt az autóból, de talán más még kihajt az utolsó percekre – és azt is reméljük, hogy szuperlágy gumikkal. 

Többek között Raikkönen és Bottas a pályán, igaz, ők nem tesznek kedvünkre, az ismerős lágy és közepes gumik találhatók az autókon.

Végül senkinek sem sikerült javítania, Kimi Raikkönen kora délutáni körével vitte a keddi napot.

Beszámolónk a teszt második napjáról itt érhető el. Figyeljetek minket holnap is a szokott időben, 9 órától!