Az első barcelonai teszt második napján is a Mercedes és Ferrari játszotta a főszerepet – eleinte úgy tűnt, a német istálló újra tarolni fog a riválisok felett. Lewis Hamilton már azelőtt is vezetett, hogy az ebédszünet előtti percekben felkerültek volna autójára a piros oldalfalú szuperlágy abroncsok. Ezekkel azonban összerakott egy 1:20.983-as kört, nyolc tizeddel megjavítva a nyitónap legjobbját.
Akárcsak tegnap, az egyórás ebédszünet folyamán helycsere történt a Mercedesnél, Valtteri Bottas ült a W08 volánja mögé, aki azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a teszt során elsőként végzett el teljes versenyszimulációt. Eközben azonban egy másik finn is megmutatta magát, mégpedig Kimi Raikkönen a Ferrarival, aki a lágy gumikat használva szárnyalta túl 23 ezredmásodperccel Hamilton legjobb idejét. Ez a kör végül a nap végéig kitartott, Raikkönen végzett leggyorsabbként Hamilton előtt.
A Ferrarit és Mercedest ezúttal a világbajnoki címet megpályázó Red Bull követte, mellyel Max Verstappen – a lágy abroncson – 1,2 másodperccel lassabb köridőt produkált. Említésre méltó a negyedik Kevin Magnussen teljesítménye, aki a Haasszal egyúttal a legtöbb egyéni kört teljesítette kedden, szám szerint 118-at. Mögötte Raikkönen következik 108-cal és Bottas kereken 100-zal – a fiatalabb finn a mennyiségre, nem a minőségre ment rá délután, csupán a hetedik legjobb időt futotta, elsősorban közepes keveréket használt. A két Mercedes-pilóta együttesen 166 kört tett meg, ami óriási különbség a többiekhez képest. Magnussen és az ötödik Esteban Ocon voltak még Hamiltonon kívül, akik szuperlágy abroncson érték el legjobbjukat.
Mások viszont problémás napra tekinthetnek vissza, az élen a McLarennel – újra –, valamint a Williams újoncával, Lance Stroll-lal. A kanadai ifjonc mindössze 12 tesztkört teljesített első napján, a kerékvető megdobta autóját, amely a kavicságyban végezte. Bár az autó nem sérült jelentősen, a Williams mégis berekesztette napi programját.
Stroll hibája okozta az nap első piros zászlóját, a másodikat pedig Esteban Ocon leállása a Force Indiával – a francia autójából közvetlenül ebédszünet előtt szállt fel füst, igaz, ez végül nem járt komoly következményekkel. A délutáni edzés kezdetén ismét szükség volt a piros zászlóra, ezúttal a Saubernél Pascal Wehrleint helyettesítő Antonio Giovinazzi leállása miatt, igaz, az ő versenygépe aztán új életre kelt. A Ferrari tartalékpilótája délelőtt vesztegelt sokat a bokszban motorgondok miatt, végül 65 kört teljesített.
A már említett McLaren nem váltott ki megszakítást, mégis ők szenvedtek legtöbbet a nap folyamán – eddig nyoma sincs a 2017-re beígért új kezdetnek. Az összesen 40 körig jutó Stoffel Vandoorne a reggel során leállt a bokszutcában, a gyanú szerint az olajtartály problémája miatt. Később a csapat teljes erőforrást cserélt az MCL32-ben, amely folyamat öt órát vett igénybe. A Renault-nak volt még nehéz napja, amelynek délelőttje teljes egészében a bokszban telt.
A teljes tesztnap történései percről percre élő cikkünkben olvashatók vissza.
A 2. tesztnap eredménye:
Versenyző |
Csapat |
Autó |
Köridő |
Hátrány |
Körök |
|
1. |
Kimi Raikkönen |
Ferrari |
SF70-H |
1:20.960 |
108 |
|
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
W08 |
1:20.983 |
+0.023 |
66 |
3. |
Max Verstappen |
Red Bull Racing |
RB13 |
1:22.200 |
+1.240 |
89 |
4. |
Kevin Magnussen |
Haas F1 |
VF-17 |
1:22.204 |
+1.244 |
118 |
5. |
Esteban Ocon |
Force India |
VJM10 |
1:22.509 |
+1.549 |
86 |
6. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso |
STR12 |
1:22.956 |
+1.996 |
68 |
7. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
W08 |
1:22.986 |
+2.026 |
100 |
8. |
Jolyon Palmer |
Renault |
RS17 |
1:24.139 |
+3.179 |
53 |
9. |
Antonio Giovinazzi |
Sauber |
C36 |
1:24.617 |
+3.657 |
65 |
10. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren |
MCL32 |
1:25.600 |
+4.640 |
40 |
11. |
Lance Stroll |
Williams |
FW40 |
1:26.040 |
+5.080 |
12 |