DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Élő cikkek

Így zajlott az F1-es Kínai Nagydíj időmérője

A sprintfutam után következik Sanghajban a vasárnapi verseny rajtfelállását meghatározó kvalifikáció: kövessétek velünk az eseményeket!

Köszöntünk ismét mindenkit, alig negyed óra múlva következik az F1-es Kínai Nagydíj "igazi" időmérője - mindössze néhány órával azt követően, hogy megrendezték a szezon első sprintfutamát. Kövessétek velünk most is az eseményeket!

Aki esetleg lemaradt volna a magyar idő szerint hajnali sprintről: Max Verstappen a negyedik helyről indulva is nyerni tudott Lewis Hamilton és Sergio Perez.

És a sprinthez kapcsolódó egészen friss fejlemény, hogy a felügyelők Fernando Alonsót találták vétkesnek a Carlos Sainzcal zajlott csata közben történt ütközésért, ezért az Aston Martin spanyolja tíz másodperces büntetést kapott (aminek persze semmi jelentősége, hiszen célba sem ért defekt miatt...), valamint három büntetőpontot is kiosztottak neki, így már hatnál jár idén csupán négy és fél nagydíjhétvége alatt.

Fontos újítás az idei sprintformátum kapcsán, hogy nemcsak az események időrendje változott, hanem a sprint és az időmérő között a parc fermét is feloldották, így a csapatok hozzányúlhattak az autókhoz és a beállításokhoz - azaz akár más eredményt is láthatunk majd, mint a pénteki sprintkvalifikáción. Ami amúgy már csak azért is igaz, mert most nem jósolnak esőt Sanghajba.

A rend kedvéért: ez a szokásos lebonyolítású, a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét meghatározó időmérő lesz, azaz 18-15-12 perces időtartamú három szakasszal, amely során bármilyen gumit használhatnak a csapatok.

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, elindult a Q1, a top 15-be jutásért küzdenek a pilóták. A többség lágy gumikon, Sainzt viszont elsőre a közepesen küldik ki.

Érkeznek az első köridők: Russell 1:36,4-es idővel vezet, mögötte Magnussen és Gasly.

Tsunoda közben jelentette a csapatnak, hogy nem működik a DRS-e.

Egy vizsgálat már biztosan lesz az időmérő után: Hülkenberg tolakodott kicsit és vágott be mások elé a Q1 legelején a bokszutcában.

Folyamatosan iratkoznak fel a versenyzők az eredményjelzőre: rövid ideig vezetett Leclerc, most viszont már Alonso az élen, megelőzve Verstappent, Bottast és Strollt.

Perez panaszkodik arra, hogy Albon megzavarta az 1-es kanyarban. Albon szerint viszont nem tudott volna jobban lehúzódni...

A feltartást vizsgálni is fogják, miközben az élen már Piastri a McLarennel: 1:35,014-nél járunk hét perccel a Q1 vége előtt.

Megvan az első 1:34-es idő: Sainz veszi át a vezetést Piastritól. Bő öt perccel a vége előtt Ricciardo, Norris, Hamilton, Magnussen és Perez az utolsó ötös, utóbbinak nincs mért ideje az Albon-eset okán.

Alább képen az Albon-Perez incidens, az élen pedig Norris 1:34,8-as körrel. Jön az utolsó három perc.

Gyorsan döntöttek a felügyelők: nincs szükség további vizsgálatra az Albon-Perez-féle feltartás ügyében.

Közben Zhou, Sargeant, Ricciardo, Hamilton és Magnussen kieső helyeken...

Remekel a Sauber: Bottas az ötödik, Zhou a nyolcadik helyen! Közben valamiért sárga zászló is volt...

Hamilton elfékezte a hátsó egyenes végi féktávot - de bejön a 12. helyre! Elég lesz ez? Jönnek az utolsó körök.

És nem elég, Hamiltont kiütik az Alpine-ok és Leclerc, csak a 18. helyen a hétszeres világbajnok - aki alig pár órája még második volt a sprinten! Zhou, Magnussen, Tsunoda és Sargeant búcsúzik még, Perez is épp csak megúszta... Az élen Verstappen, Leclerc, Norris, Sainz, Piastri.

Itt a Q1 teljes végeredménye - Sargeant egy megforgást is bemutatva zárt megint az utolsó helyen:

Elindult közben a Q2, a top 10-be jutás a tét most már.

Vártak pár percet a pilóták, de most már kihajtanak a pályára szép sorban. Itt van a Q2-ben a Tsunodát ezen a hétvégén eddigi előző Tsunoda, Bottas, Hülkenberg és mindkét Alpine is.

Alonso 1:34,8-as ideje nyitja a Q2-t, de Piastri hamar megelőzi, akit pedig Norris szorít hátrébb. Majd persze jön Verstappen, aki már 1:33,9-nél állítja meg a stoppert.

Sainz hibázik az utolsó kanyarból kijövet, keresztbe áll a pályán és a falnak is nekicsapja a Ferrarit a túloldalon! Piros zászló!

A sóderágyba nyalt bele az utolsó kanyarból kijövet, az okozta a hibát. Sainz aztán végül tovább tudott menni a sérült, orrkúp nélküli Ferrarival.

Áll a Q2, lesz még hátra csaknem hét perc, szóval idő bőven van arra akár, hogy megszereljék Sainz autóját és visszatérjen. Már kapják is le a sérült orrkúpot az 55-ös autóról a garázsban.

Jelenleg amúgy Verstappen, Norris, Piastri, Alonso, Perez, Hülkenberg, Bottas, Stroll, Leclerc, Ricciardo a top 10, és kieső helyen Albon, Ocon, Gasly, Sainz és Russell - utóbbi kettős mért idő nélkül.

Háromnegyedkor folytatódik a Q2. Sainz autóját pedig a jelek szerint már is össze pakolta a Ferrari - meglátjuk majd, mennyire működik jól a kocc után.

Folytatódik a Q2, hat és fél perc van még belőle. Russell nem meglepő módon elsőként jön ki, hiszen nincs mért köre még.

Russell bejön harmadiknak, és közben érkeznek a többiek is a pályára. Egy apró érdekesség Sainz kapcsán: a sportszabályzat szerint amelyik autó megáll a pályán, nem vehet részt az időmérő további részében - de a jelek szerint az, hogy Sainz végül tovább tudott gurulni egy-két perc után, nem számít annak, ugyanis már a ferraris is a pályán.

Verstappen amúgy suttyomban már 1:33,794-re javított, "kereken" 666 ezreddel vezet Norris előtt. Jön az utolsó perc, jönnek az utolsó körök, kieső helyeken Ricciardo, Albon, Ocon, Gasly és Sainz.

Lepörög az óra, Ocon már biztosan kiesik. Sainz viszont bejön a második helyre!

Leclerc állt egy pillanatra kieső helyen, de bejön harmadik helyre - de csak ideiglenesen, mert Perez a második. Bottas pedig feljön tizedik helyre, kiüti Strollt!

Kiesik tehát a kanadai, valamint Ricciardo, Ocon, Albon és Gasly.

Bottas mellett Hülkenberg a másik meglepetés továbbjutó - itt a Q2 végeredménye:

A rend kedvéért jelzik, hogy egészkor indul majd a Q3 a Sainz-incidens miatti korábbi csúszás okán.

Kezdődik is akkor a Q3: 12 perc, a tét pedig immár a pole-pozíció a Kínai Nagydíjra. Jönnek is ki sorban a versenyzők: itt van tehát a két Red Bull, a két Ferrari, a két McLaren, valamint Russell, Alonso, Hülkenberg és Bottas.

Verstappen jön elsőként, de az első szektorban Alonsóé a lila szektor.

Verstappen 1:33,977-es idővel nyit, ettől fél másodperccel marad el Perez. Alonso be is jön közéjük.

Senki nem futott igazán jó kört, a McLarenek a 4-5., a Ferrarik a 6-7. helyeken - igaz, Piastri belenyalt a sóderágyba is az utolsó kanyarból kijövet.

Piastri kéri is a csapatot a bokszba bemenet, hogy ellenőrizzék majd a padlólemezét. Az első körök után tehát Verstappené előzetesen a pole, de lesz még mindenkinek egy lövése, öt perc hátra a Q3-ból.

Jönnek is ki lassacskán az autók a garázsokból, érkeznek a Ferrarik és a McLarenek elsőként.

Az első szektor után Sainz két, Leclerc közel három tizeddel lassabb, mint Verstappen, Piastri hátránya viszont csak 68 ezred.

Leclerc dob egy lila szektort, de még mindig két és fél tized a hátránya, Piastri viszont továbbra is alig fél tizedre. Russell pedig feljön harmadiknak.

Sainz a második háromtizedes hátránnyal, de nem sokáig, Leclerc ezredekkel megelőzi a csapattársat - viszont mindkét Ferrarit beelőzi Piastri!

Piastrit pedig Norris sorolja hátrébb, Verstappen viszont 1:33,660-as körrel megsemmisít mindenkit! Perez a második, Alonso a harmadik, mögöttük a McLarenek és a Ferrarik!

Verstappen ezzel még mindig veretlen 2024-ben az időmérőkön: ötből ötször volt ő a leggyorsabb, 1999 és Mika Hakkinen óta ő az első, aki öt pole-lal nyit egy idényt.

Ez egyébként a Red Bull 100. pole-ja az F1-ben. Mutatjuk a Q3 teljes végeredményét - Russell a nyolcadik, Hülkenberg Bottast legyőzve a kilencedik:

Ez volt tehát a Kínai Nagydíj kvalifikációja, holnap magyar idő szerint 9 órakor jön a futam - tartsatok akkor is és addig is velünk!