DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
09:51

Verstappen amúgy suttyomban már 1:33,794-re javított, "kereken" 666 ezreddel vezet Norris előtt. Jön az utolsó perc, jönnek az utolsó körök, kieső helyeken Ricciardo, Albon, Ocon, Gasly és Sainz.

Ez volt tehát a Kínai Nagydíj kvalifikációja, holnap magyar idő szerint 9 órakor jön a futam - tartsatok akkor is és addig is velünk!

Ez egyébként a Red Bull 100. pole-ja az F1-ben. Mutatjuk a Q3 teljes végeredményét - Russell a nyolcadik, Hülkenberg Bottast legyőzve a kilencedik:

Verstappen ezzel még mindig veretlen 2024-ben az időmérőkön: ötből ötször volt ő a leggyorsabb, 1999 és Mika Hakkinen óta ő az első, aki öt pole-lal nyit egy idényt.

Piastrit pedig Norris sorolja hátrébb, Verstappen viszont 1:33,660-as körrel megsemmisít mindenkit! Perez a második, Alonso a harmadik, mögöttük a McLarenek és a Ferrarik!

Sainz a második háromtizedes hátránnyal, de nem sokáig, Leclerc ezredekkel megelőzi a csapattársat - viszont mindkét Ferrarit beelőzi Piastri!

Leclerc dob egy lila szektort, de még mindig két és fél tized a hátránya, Piastri viszont továbbra is alig fél tizedre. Russell pedig feljön harmadiknak.

Az első szektor után Sainz két, Leclerc közel három tizeddel lassabb, mint Verstappen, Piastri hátránya viszont csak 68 ezred.

Jönnek is ki lassacskán az autók a garázsokból, érkeznek a Ferrarik és a McLarenek elsőként.

Piastri kéri is a csapatot a bokszba bemenet, hogy ellenőrizzék majd a padlólemezét. Az első körök után tehát Verstappené előzetesen a pole, de lesz még mindenkinek egy lövése, öt perc hátra a Q3-ból.

Senki nem futott igazán jó kört, a McLarenek a 4-5., a Ferrarik a 6-7. helyeken - igaz, Piastri belenyalt a sóderágyba is az utolsó kanyarból kijövet.

Verstappen 1:33,977-es idővel nyit, ettől fél másodperccel marad el Perez. Alonso be is jön közéjük.

Verstappen jön elsőként, de az első szektorban Alonsóé a lila szektor.

Kezdődik is akkor a Q3: 12 perc, a tét pedig immár a pole-pozíció a Kínai Nagydíjra. Jönnek is ki sorban a versenyzők: itt van tehát a két Red Bull, a két Ferrari, a két McLaren, valamint Russell, Alonso, Hülkenberg és Bottas.

A rend kedvéért jelzik, hogy egészkor indul majd a Q3 a Sainz-incidens miatti korábbi csúszás okán.

Bottas mellett Hülkenberg a másik meglepetés továbbjutó - itt a Q2 végeredménye:

Leclerc állt egy pillanatra kieső helyen, de bejön harmadik helyre - de csak ideiglenesen, mert Perez a második. Bottas pedig feljön tizedik helyre, kiüti Strollt!

Kiesik tehát a kanadai, valamint Ricciardo, Ocon, Albon és Gasly.

Lepörög az óra, Ocon már biztosan kiesik. Sainz viszont bejön a második helyre!

Russell bejön harmadiknak, és közben érkeznek a többiek is a pályára. Egy apró érdekesség Sainz kapcsán: a sportszabályzat szerint amelyik autó megáll a pályán, nem vehet részt az időmérő további részében - de a jelek szerint az, hogy Sainz végül tovább tudott gurulni egy-két perc után, nem számít annak, ugyanis már a ferraris is a pályán.

Folytatódik a Q2, hat és fél perc van még belőle. Russell nem meglepő módon elsőként jön ki, hiszen nincs mért köre még.

Háromnegyedkor folytatódik a Q2. Sainz autóját pedig a jelek szerint már is össze pakolta a Ferrari - meglátjuk majd, mennyire működik jól a kocc után.

Jelenleg amúgy Verstappen, Norris, Piastri, Alonso, Perez, Hülkenberg, Bottas, Stroll, Leclerc, Ricciardo a top 10, és kieső helyen Albon, Ocon, Gasly, Sainz és Russell - utóbbi kettős mért idő nélkül.

Áll a Q2, lesz még hátra csaknem hét perc, szóval idő bőven van arra akár, hogy megszereljék Sainz autóját és visszatérjen. Már kapják is le a sérült orrkúpot az 55-ös autóról a garázsban.

A sóderágyba nyalt bele az utolsó kanyarból kijövet, az okozta a hibát. Sainz aztán végül tovább tudott menni a sérült, orrkúp nélküli Ferrarival.

Sainz hibázik az utolsó kanyarból kijövet, keresztbe áll a pályán és a falnak is nekicsapja a Ferrarit a túloldalon! Piros zászló!

Alonso 1:34,8-as ideje nyitja a Q2-t, de Piastri hamar megelőzi, akit pedig Norris szorít hátrébb. Majd persze jön Verstappen, aki már 1:33,9-nél állítja meg a stoppert.

Vártak pár percet a pilóták, de most már kihajtanak a pályára szép sorban. Itt van a Q2-ben a Tsunodát ezen a hétvégén eddigi előző Tsunoda, Bottas, Hülkenberg és mindkét Alpine is.

Elindult közben a Q2, a top 10-be jutás a tét most már.

Itt a Q1 teljes végeredménye - Sargeant egy megforgást is bemutatva zárt megint az utolsó helyen:

És nem elég, Hamiltont kiütik az Alpine-ok és Leclerc, csak a 18. helyen a hétszeres világbajnok - aki alig pár órája még második volt a sprinten! Zhou, Magnussen, Tsunoda és Sargeant búcsúzik még, Perez is épp csak megúszta... Az élen Verstappen, Leclerc, Norris, Sainz, Piastri.

Hamilton elfékezte a hátsó egyenes végi féktávot - de bejön a 12. helyre! Elég lesz ez? Jönnek az utolsó körök.

Remekel a Sauber: Bottas az ötödik, Zhou a nyolcadik helyen! Közben valamiért sárga zászló is volt...

Gyorsan döntöttek a felügyelők: nincs szükség további vizsgálatra az Albon-Perez-féle feltartás ügyében.

Közben Zhou, Sargeant, Ricciardo, Hamilton és Magnussen kieső helyeken...

Alább képen az Albon-Perez incidens, az élen pedig Norris 1:34,8-as körrel. Jön az utolsó három perc.

Megvan az első 1:34-es idő: Sainz veszi át a vezetést Piastritól. Bő öt perccel a vége előtt Ricciardo, Norris, Hamilton, Magnussen és Perez az utolsó ötös, utóbbinak nincs mért ideje az Albon-eset okán.

A feltartást vizsgálni is fogják, miközben az élen már Piastri a McLarennel: 1:35,014-nél járunk hét perccel a Q1 vége előtt.

Perez panaszkodik arra, hogy Albon megzavarta az 1-es kanyarban. Albon szerint viszont nem tudott volna jobban lehúzódni...

Folyamatosan iratkoznak fel a versenyzők az eredményjelzőre: rövid ideig vezetett Leclerc, most viszont már Alonso az élen, megelőzve Verstappent, Bottast és Strollt.

Egy vizsgálat már biztosan lesz az időmérő után: Hülkenberg tolakodott kicsit és vágott be mások elé a Q1 legelején a bokszutcában.

Érkeznek az első köridők: Russell 1:36,4-es idővel vezet, mögötte Magnussen és Gasly.

Tsunoda közben jelentette a csapatnak, hogy nem működik a DRS-e.

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, elindult a Q1, a top 15-be jutásért küzdenek a pilóták. A többség lágy gumikon, Sainzt viszont elsőre a közepesen küldik ki.

A rend kedvéért: ez a szokásos lebonyolítású, a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét meghatározó időmérő lesz, azaz 18-15-12 perces időtartamú három szakasszal, amely során bármilyen gumit használhatnak a csapatok.

Fontos újítás az idei sprintformátum kapcsán, hogy nemcsak az események időrendje változott, hanem a sprint és az időmérő között a parc fermét is feloldották, így a csapatok hozzányúlhattak az autókhoz és a beállításokhoz - azaz akár más eredményt is láthatunk majd, mint a pénteki sprintkvalifikáción. Ami amúgy már csak azért is igaz, mert most nem jósolnak esőt Sanghajba.

Aki esetleg lemaradt volna a magyar idő szerint hajnali sprintről: Max Verstappen a negyedik helyről indulva is nyerni tudott Lewis Hamilton és Sergio Perez.

És a sprinthez kapcsolódó egészen friss fejlemény, hogy a felügyelők Fernando Alonsót találták vétkesnek a Carlos Sainzcal zajlott csata közben történt ütközésért, ezért az Aston Martin spanyolja tíz másodperces büntetést kapott (aminek persze semmi jelentősége, hiszen célba sem ért defekt miatt...), valamint három büntetőpontot is kiosztottak neki, így már hatnál jár idén csupán négy és fél nagydíjhétvége alatt.

Köszöntünk ismét mindenkit, alig negyed óra múlva következik az F1-es Kínai Nagydíj "igazi" időmérője - mindössze néhány órával azt követően, hogy megrendezték a szezon első sprintfutamát. Kövessétek velünk most is az eseményeket!