DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

A Renault nem bízik saját, új motorjában

Az Olasz Nagydíjtól használhatják a legújabb fejlesztésű Renault-motort az érintett gárdák, ám kissé érdekes, hogy a gyári istálló nem szeretné bevetni, mivel megbízhatósági kockázatot rejt.

A francia gyártó partnerei, a Red Bull és a McLaren már a jövő hétvégén megkaphatja a C-specifikációjú, fejlesztett erőforrást, amivel tempó terén feltétlenül gyorsulást érhetnek el, a gyári istálló azonban nem fogja beszerelni saját versenyautóiba, mivel nem bízik annak megbízhatóságában.

Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke úgy gondolja, nem hozna akkora előnyt, hogy megkockáztassák a kétséges megbízhatóságú erőforrást, ami már Belgiumra is elkészült egyébként. A legfontosabb számukra most, hogy megszilárdítsák a konstruktőri bajnokságban jelenleg elfoglalt negyedik helyüket.

Ezért is történhetett, hogy Nico Hülkenbergnél ugyan motort cseréltek a hétvége kezdetén, de a B-variánst kapta a legfrissebb C helyett. A partnercsapatok viszont bármikor használhatják (igaz, ilyen reklám után vajon a Red Bull és a McLaren bevállalja a kockázatos erőforrást?).

A Renault saját maga kockázatosnak tartja új motorját, ezért nem használja


„Mi, a gyári gárdánál nem fogjuk használni. A partnereinkkel azonban egyeztetni fogunk, hogy ki szeretné megkapni az új motort, ami már elérhető és egyértelműen előrelépés a teljesítményt tekintve. Ugyanakkor plusz rizikót hordoz a megbízhatóságot tekintve, így a csapatokra bízzuk a döntést, hogy kívánják-e bevetni” – nyilatkozta Cyril Abiteboul a Motorsport.com szakoldalnak.

„Mindenkinek mérlegelnie kell. Mi, a gyári istállónál úgy gondoljuk, hogy nem kockáztatunk a megbízhatatlanabb motorral azért az extra egy vagy két tizedmásodpercért, mert a Red Bullt így sem érhetnénk utol. Nekik azonban kevesebb vesztenivalójuk van” – tette hozzá az ügyvezető igazgató, aki a napokban a Honda-motorjairól úgy vélekedett, hogy vicc, amit csinálnak.

„Folyamatosan a teljesítmény növelésére kell összpontosítanunk, sokszor a megbízhatóság kárára. Most is ez a helyzet, bemutatjuk a frissített erőforrást, de a szezon hátralevő részében számunkra fontosabb, hogy befejezzük a versenyeket, minthogy kicsivel gyorsabbak legyünk, a biztonságra törekszünk” – utalt arra a technikai igazgató, Bob Bell, hogy idén már be sem vetik a gyári Renault-nál saját, harmadik variánsú motorjukat.

Nagy valószínűséggel, ezzel a Renault el is lőtte legtöbb puskaporát erre a szezonra, 2018-ban már nemigen jelentkeznek új motorral.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: