DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Raikkönen 3262 napja - monacói statisztikák

A Ferrari és versenyzői hosszú negatív sorozatoknak vetettek véget, Lewis Hamiltont kísértik a Raikkönen-pole-ok, Jenson Button pedig egy jelentős listán lépett előrébb egyszeri beugrásával.

Monacóban eljött a pillanat, amire sokan már régóta vártak, mások viszont úgy gondolták, hogy már sohasem fog eljönni: Kimi Raikkönen megszerezte karrierje 17. rajtelsőségét, méghozzá közel kilenc év, vagyis a 2008-as Francia Nagydíj óta az elsőt. Két pole közötti ilyen hosszú várakozás pedig az eltelt időt és az eltelt futamok számát tekintve is rekordot jelent. Raikkönennek 3262 napot kellett várnia, amivel átadta a múltnak Mario Andretti 2940 napos pole-böjtjét (az 1968-as USA Nagydíj és az 1976-os Japán Nagydíj között). A finn persze ezen időszak alatt két éven át nem volt az F1-es mezőny tagja, de így is 128 nagydíjon állt rajthoz a két időmérős győzelem között, ami mellett eltörpül Giancarlo Fisichella 108 futamos várakozása az 1998-as Osztrák Nagydíj és a 2005-ös Ausztrál Nagydíj között.

 raikkonen



Raikkönen azonban végül nem tudta megnyerni a futamot, és akárcsak legutóbbi pole-ja alkalmával, most is a második helyről induló ferraris csapattársa mögött ért célba.

Mindez persze a Ferrari kettős győzelmét eredményezte, amire meglehetősen régen, a 2010-es Német Nagydíjon volt képes a csapat utoljára. De ennél is régebb óta várnak a monacói győzelemre, hiszen 16 évvel ezelőtt, 2001-ben diadalmaskodtak itt legutóbb az olaszok, még Michael Schumacher vezetésével. Érdekes módon a két Ferrarit akkor is a Milton Keynes-i csapat autója, vagyis egy Jaguar követte a célban, amely ugyebár a Red Bull jogelődje. Sőt, amikor 1997-ben Schumacher szintén egy 16 éves monacói győzelemínségnek vetett véget a Ferrarinál, a két vörös autó mellett egy Stewart állt a dobogón, amiből aztán a Jaguar kialakult.

Sebastian Vettel második győzelmét szerezte Monacóban, a tavalyi szezonzáró óta pedig már sorozatban hét dobogónál jár, amire Ferrari-pilóta 2007 óta nem volt képes: akkor Raikkönen bajnoki hajrája hozott ilyen egyenletesen erős formát.

Zsinórban harmadik éve nem az a versenyző nyerte a Monacói Nagydíjat, aki a rajt utáni első kanyarba elsőként fordult be. Ezen a pályán már ekkora sorozat is ritkaságnak számít, legutóbb 1980 és 1982 között történt hasonló.

És egy érdekes egybeesés: amikor legutóbb Kimi Raikkönen pole-t szerzett, Lewis Hamilton szintén a 13. helyről rajtolt (akkor Magny-Cours-ban egy büntetés miatt került ennyire hátulra a brit, és ő is azóta először került most ugyanebbe a startpozícióba).

 2008

A statisztikák újabb jelét adják annak, hogy a Mercedes dominanciája a végéhez ért: 2012 óta először nem tudtak nyerni Monacóban, ráadásul idén már két nagydíjon is lemaradtak a pole-ról, ami az elmúlt három évben nem fordult elő velük.

Daniel Ricciardo 20. F1-es dobogóját szerezte, ezzel belépett az e tekintetben 50 legsikeresebb pilóta közé.

Max Verstappen az első holland, akinek sikerült pontot szereznie Monacóban - és még neki is csak harmadik évében jött ez össze.

Carlos Sainz a 6. hellyel beállította karrierje legjobbját, amit 2016-ban Barcelonában, Austinban és Interlagosban is elért már.

A Monacói Nagydíj szörnyen alakult a Force India számára: nemcsak Sergio Perez 15 versenyen át tartó pontszerző sorozata szakadt meg, de a csapat is először távozott pont nélkül egy futamról a tavalyi Osztrák Nagydíj óta.

A Haas ellenben újabb lépcsőfokhoz érkezett el rövid fennállása során: először jegyzett a csapat kettős pontszerzést, hiszen Romain Grosjean és Kevin Magnussen is a legjobb tíz között ért célba.

button 

Fernando Alonso távollétével Jenson Button visszatérhetett a mezőnybe, amivel egy fontos mérföldkőhöz is eljutott így F1-es karrierje végén: megejtette 306. nagydíjrajtját, ezzel beérte Michael Schumachert az örökranglista második helyén, és már csak Rubens Barrichello áll előtte 322-vel. Egyúttal Kimi Raikkönen most lépte át, Felipe Massa pedig most érte be Riccardo Patrese 256 rajtját, amely hosszú ideig etalonnak számított. Montreal után már csak a lista 7. helyén fog ezzel állni az olasz.

A McLaren viszont új mélységeket ért el: először történt meg fennállásuk óta, hogy egy szezonban első hat futamukat követően is pont nélkül álljanak a tabellán.

Persze más versenysorozatban járt, de Alonsónak legalább sikerült kitörnie ebből a pontínségből a hétvégén, elvégre az Indy 500 bőkezű rendszerében az időmérő eredményéért, az élen töltött körért, és már a verseny megkezdéséért is járnak pontok. A spanyol 27 körön át élvezhette, hogy a mezőny élén áll egy futamon, amit legutóbb a 2014-es Magyar Nagydíjon tapasztalhatott meg. További statisztikák Alonso indianapolisi szerepléséről itt találhatók.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: