DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F1

Mit tudtunk meg az első négy versenyen?

Túl vagyunk a 2017-es szezon távoli négy futamán, jövő héten már az európai nagydíjak sora indul. Másfél hónap tanulságai alapján már jól körülhatárolható, mi várható az év további részében.

Sokkal gyorsabb autók

Az idei szabályváltozásokkal – amelyek esztétikailag is vonzóbbá tették a versenygépeket – a cél öt másodperces gyorsulás volt a 2015-ös szezon eredményeihez képest. Kijelenthető, hogy ezt nagyjából sikerült elérni, habár az eredmények pályafüggőek. A gpupdate.net számításai szerint a pole-pozíciós köridő átlagosan négy másodpercet javult két évvel ezelőtthöz képest. A versenyek leggyorsabb körében nagy a szórás, 3,2 másodperc gyorsulástól (Oroszország) egészen 6,9-ig (Kína).

Kétesélyes vb-csata

Nem egy merész állítás, hogy az idei év világbajnoka a Ferrari vagy Mercedes lesz: előbbi hatékony gumikezelésével és versenytempójával hívta fel a figyelmet, míg a Mercedes az időmérőkön tudott ütőképesebb lenni, legalább Szocsiig. Az sem elrugaszkodott megállapítás, hogy a címért minden bizonnyal Sebastian Vettel és Lewis Hamilton fog megküzdeni.



Túlsúlyban a finnek

A két élcsapat négy versenyzőjéből kettő Finnországból érkezett: Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas fényes eredményekkel bővíthetik a Formula-1-ben amúgy is sikeres nemzet dicsőséglistáját, igaz, istállójukon belül mindketten a kevésbé esélyesnek számítanak. Bottas azonban még okozhat meglepetéseket, a Mercedesnél mindössze négy versenybe telt megszerezni első futamgyőzelmét.

A Red Bull a messzeségben

Jelen állás szerint a Red Bull a konstruktőri harmadik helynél se rosszabbra, se jobbra nem számíthat. Max Verstappennek sikerült összehoznia egy dobogós pozíciót Kínában, de a csapat lemaradását hangsúlyozza, hogy ezt is 45 másodperc hátrányban érte el. A bikások szerencséjére már a Spanyol Nagydíjon érkezik az új karosszéria, majd a Renault fejlesztett motorja is – igaz, a friss hírek szerint az ígért kanadai bevetésnél később.

A szoros középmezőnyben a stabil teljesítmény a fő

A Force India mind a négy versenyen kettős pontszerzést ért el, ennek köszönhetően már most szilárdan állnak a konstruktőri negyedik helyen. Pedig gyors a Williams és a Haas is: előbbiek azonban kizárólag Felipe Massa pontjaira támaszkodnak, mivel Lance Stroll az újoncok problémáival küzd, és sima versenye még nem volt, a lépés pedig nem akar kijönni az amerikaiaknak sem. Eközben a háromszor Q3-ban járó Renault sokat fejlődött második szezonjára, és számolni kell a Toro Rossóval, amely előkelő hatodik helyen áll a pontversenyben. A faenzaiak némileg visszaestek az első két nagydíj után, de egy nekik kedvező pályán újra beleszólhatnak a csatába.

A Sauber messze mindenkitől

A mezőny leggyengébb csapata a svájci istálló: a Manor kiszállásával elveszítették korábbi egyetlen ellenfelüket, a vélt előrelépés pedig nem valósult meg – az egyéves Ferrari-motor az ellen szólt, hogy ez később meg fog történni. Az Orosz Nagydíjon kiderült, hogy a csapatot még a McLaren is legyőzi, ha egyik narancssárga autónak kivételesen sikerül a célba érés. Alonso és Vandoorne összeadva nyolc próbálkozásából eddig ez kétszer jött össze a Honda szenvedő partnerének.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: