A szinte teljesen átalakított W15-ös sem hozta meg a várt áttörést a Mercedesnél az előző két évi küszködést követően. Sőt, a 2024-es Formula-1-es első nagydíjai alapján már legfeljebb negyedik erőnek lehet tekinteni az Ezüst Nyilakat a Red Bull, a Ferrari és a McLaren mögött, nagyjából az Aston Martinnal egy szinten.
Pedig a Mercedesnél állítják, hogy a W15-ös stabilabb alapot jelent, jobban értik az autó viselkedését. A fejlesztések pedig rövidesen érkeznek is hozzá, ahogy arra Toto Wolff utalt a Miami Nagydíjat követően:
„Úgy gondolom, sokkal jobban értjük már, mi kell ahhoz, hogy az autót megfelelő tartományba hozzuk, úgyhogy most már világos, mit csinál, miért szenvedünk és hol szenvedünk. A Formula-1 fel tudod gyorsítani a fejlesztést és legyártani az alkatrészeket, mi pedig teljes gázzal nyomjuk.”
„A tervezőiroda mindent belead, a gyártási műveletek is teljes gőzzel zajlanak. A többiek is jó munkát végeznek. Az egész gyár igazából hatodik fokozatba kapcsolva dolgozik, hogy olyan dolgokat pakolhassunk fel az autóra, amelyekről hisszük, hogy segíthetnek” – idézi a csapatvezető szavait a MotorsportWeek.com portál.
Amikor viszont pontos időtervet kérdeztek, Wolff arról beszélt, hogy hetekbe telik, amíg egy fejlesztés megérkezik az autóra: „Azt hiszem, tudjuk, mit csinálunk. Azt illetően, hogy mit tegyünk fel az autóra, nem lehet siettetni igazából ezt, mert el kell jutni arra a pontra, amikor azt mondjuk, hogy már elég jó ahhoz, hogy gyártásba küldjük. És amint megjön az alkatrész, rendezni kell őket. Úgyhogy ez számos hétbe telik.”
Eközben persze a riválisok sem tétlenkednek, hiszen a McLaren például Miamiban vetett be egy a jelek szerint igencsak jól működő jelentős fejlesztési csomagot, míg a Ferrari ugyanezt tervezi a jövő hétvégén esedékes Emilia-romagnai Nagydíjon.