DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Sainz csaknem kinevette az FIA-t, hallva a motorok közötti különbséget

A Nemzetközi Automobil Szövetség nemrég nyilvánosságra hozta, hogy a három legerősebb F1-es motor három tizedmásodpercen belül van egymáshoz képest, a spanyol pilóta azonban csak mosolyog a kutatás eredményén.

Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy a testület az első három verseny minden egyes körét kielemezte, annak érdekében, hogy megállapítsák, az erőforrások milyen teljesítményre képesek egymás ellen. Nos, az FIA a minap közzétette a vizsgálat eredményeit: e szerint a Ferrari, a Mercedes és a Renault motorja 0,3 másodpercen van egymáshoz képest, és egyedül a Hondának nagy a lemaradása.



Nos, a hír nem maradt vélemény nélkül a pilóták között: „Olvastam, hogy az FIA szerint három csapat erőforrása is három tizeden belül van, és majdnem kiraktam Twitterre, hogy ezt milyen viccesnek találom” – idézte a Motorsport Carlos Sainzot, akinek autójában a Renault termékeit dobognak. „Aztán Perez azt mondta: ’igen, ez igaz’. Őt is majdnem kinevettem. Max Verstappen szintén. Persze fejlődtünk, a Renault fejlődött. Ha nem, Hülkeberg nem lenne ott, ahol, de egyértelmű, hogy fél másodpercnél nem vagyunk közelebb a Mercedeshez, különösen ami az időmérőt illeti. A versenyen nem olyan rossz a helyzet, a kvalifikáción azonban a Mercedes több mint öt tizedes előnyben van.”

Az Orosz Nagydíjat a 11. helyről kezdő spanyol szerint csapatának ideje összeszednie magát, ha nem akar lemaradni a középmezőny csapataihoz képest. „Remélem Barcelonától kezdve sikerül csökkentenünk a távolságot, mert kezd egyre nehezebbé válni a helyzet azzal, hogy a Williams egyértelműen a legjobb középcsapat. A bahreini fejlesztéssel a Force India is jobb helyzetben van ezen a pályán.”

„Ha a McLaren állít a motorjain, könnyen gyorsulhatnak egy másodpercet, azzal pedig elénk kerülhetnek. De magabiztos vagyok afelől, hogy a Toro Rosso mire képes a következő versenyeken” – mondta Sainz, az előtt azonban értetlenül áll, hogy a gyári Renault hogyan tudta a Q3-ba juttatni Hülkenberget, már zsinórban negyedik alkalommal. „Lövésem sincs. Talán valamit találtak a gumiknál, vagy a karosszérián, ami segít egy körön, hosszú távon viszont nem, hiszen ott nem mutatnak semmi különlegeset.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: