A kiszivárgott hírek szerint a nyár folyamán a Stratégiai Csoport egyik ülésén felmerült, hogy a világbajnokságok mellett külön pontversenyeket hoznának létre a privát, illetve a kisebb csapatok számára, ezzel is javítva a nehezebb helyzetben lévő istállók pozícióját. Az elképzelést végül elvetették, mi viszont most ismét eljátszottunk a gondolattal, hogy nézne ki a másodosztályú bajnokság az idei Formula-1-es szezonban.
Mivel arról nincs információnk, hogy az idén felmerült elképzelés szerint pontosan mely csapatok alkotnák a „B-kategóriát”, kénytelenek voltunk mi meghúzni a vonalat: ebben a külön értékelésben a három gyári csapat, a Mercedes, a Ferrari és a Renault mellett a szoros gyári kapcsolat miatt nem vehetne részt a McLaren-Honda, illetve az elmúlt évek eredményei alapján a Red Bull csapata. A mezőnyt tehát a Williams, a Force India, a Haas, a Toro Rosso, a Sauber és a Manor alkotja a mi másodosztályú pontversenyünkben.
Ezt a bajnokságot továbbra is Valtteri Bottas vezeti Sergio Perez előtt, de mivel a finn Szingapúrban kénytelen volt elkönyvelni első kiesését, előnye jelentősen lecsökkent az elmúlt öt versenyt mindig az első két hely egyikén záró Perez előtt. Hülkenberg hiába gyűjtögeti a pontokat szorgalmasan, amikor csak célba ér, három kiesése több mint bárki másé az élmezőnyben, így a bajnoki címre csak minimális az esélye.
A német jelen állás szerint a harmadik helyért van harcban az év elején parádézó, de Oroszország óta az első két helyre egyszer sem odaérő Felipe Massával, sőt a brazilnak hátrafelé is kell tekintgetnie, hiszen Carlos Sainz gyenge japán futama ellenére is csak 14 pont hátránnyal következik mögötte. A hatodik helyen következik a két futamot is nyerő, de mostanában a dobogó közelét sem nagyon találó Romain Grosjean, akit csapattársa, Gutierrez, valamint az első négy versenyt még a „privát értékelésen kívül” töltő Danyiil Kvjat – ők egyaránt Szingapúrban szerezték meg idei első privát dobogójukat.
A két Sauber a 9-10. helyen csatázik egymással, majd jön az őket hébe-hóba megszorongató Pascal Wehrlein, végül pedig a három „részmunkaidős” versenyző: a Toro Rossótól előléptetett Verstappen és a két manoros: Rio Haryanto és az ő helyére érkező Esteban Ocon.
A csapatok versenyében a Force India és a Williams vív ádáz csatát a győzelemért, majd következik egymástól tisztes távolságra a Toro Rosso, a Haas, a Sauber és a Manor. A 3-6. helyen már nem várható helycsere, hacsak nem látunk az amerikaiaktól egy óriási hajrát.