Max Verstappen és Lando Norris kemény csatába keveredett néhány hete a Formula-1-es USA Nagydíjon: a brit a külső íven támadta a Red Bullt, a holland azonban belül mélyet fékezve védekezett, majd a kanyar kijáratánál mindketten lesodródtak a pályáról. Norris Verstappen előtt tért vissza a pályára, ám megbüntették: mivel riválisa volt előrébb a kanyarcsúcspontnál, övé volt a ’kanyar joga’.
Egy héttel később Mexikóvárosban aztán már túlfeszítette a húrt Verstappen: előbb szintén egy védekezés során szorította le Norrist, majd egy messziről történt bevetődéssel mindketten a bukótérbe száguldottak – ezekért kétszer 10 másodperces büntetést kapott a regnáló világbajnok.
A történtek után központi témává váltak a versenyzési irányelvek az F1-ben, a korábbi pilóta és időnként stewardként is tevékenykedő Martin Donnelly szerint pedig Verstappen csak kihasználta az azokban fellelhető kiskapukat:
„A McLaren csapata azt mondta Austinban, hogy ’igen, Lando előtt volt az orrod’. De Max tudta, hogy sebességet kell nyernie a fékek felengedésével, és azt mondta: ’nem szegtem meg semmilyen szabályt, előrébb voltam a kanyar csúcspontjánál’. Oké, nem tudta megfogni az autót a kijáraton, és valójában leszorította Landót” – fogalmazott Donnelly a RacingNews365.com szaklapnak adott interjúban.
„Ismerte a szabályokat, tudta, mit csinál és bemutatott az FIA-nak: ’nem csináltam semmi rosszat, a szabályaitok szerint játszottam’. Szóval ezt újra meg kell nézni, mert aztán a következő versenyen, Mexikóban kétszer is hasonlót csinált, és akkor szigorúbban vették.”
Az exversenyző hozzátette: szeretné, ha nemcsak az F1-ben, hanem a teljes formulaautós palettán, kezdve a juniorszériáktól, beleértve a Formula-4-es szintet is, következetesek lennének a szabályok és az irányelvek, hogy a pilóták számára is konzekvens legyen az, hogy mit szabad és mit nem a versenypályákon.