Szingapúrban is messze elmaradt a várakozásoktól a Ferrari, Sebastian Vettel egy technikai hiba miatt az utolsó helyről rajtolt és onnan zárkózott fel az ötödik pozícióba, Kimi Raikkönen pedig csapata rossz döntése miatt lemaradt a dobogóról. Ugyan Maurizio Arrivabene szerint ez volt a jó választás, idén már sokadszor fordul elő, hogy csak a Scuderiánál vélnek jónak valamit, ami aztán végül nem jön be...
"Tudták, hogy Szingapúrban mekkora előnyt jelent egy elévágás, hiszen ez a pálya sajátja, rengetegszer láthattuk az utóbbi években. Valószínűleg tudták, hogy ha így reagálnak Lewis kiállására, akkor jó eséllyel csak mögé jöhetnek vissza. Közel lett volna, de ha kint hagyják Kimit, huszonöt másodperces előnye lett volna, lehet, hogy a végén Lewis utoléri, de legalább Kiminél lett volna a pozícióelőny. Ez a döntés biztos negyedik helyet jelentett" - beszélt a hétvégi döntésről Marc Priestley, a Sky Sports szakértője.
"Az egyértelmű, hogy az idei szezonban a Ferrari nagyon sok rossz döntést hoz és csapatként nem teljesít jól. Szerintem kellenek nekik olyan kulcsemberek, akik jó irányba viszik őket" - tette hozzá Craig Scarborough, az Autosport szakértője. "Az autó és a pilóták is elég jók ahhoz, hogy kihívók legyenek, de egy Formula-1-es csapatnál döntő faktor a menedzselés. A Ferrari jelenlegi felépítése rossz döntésekhez vezet, mert félnek a kudarctól, a hibától és erős a belpolitika náluk" - mutatott rá a Scuderia legnagyobb problémájára Scarborough.
"Marchionne egy rémisztő karakter és mindenki retteg attól, hogy hibázik, így pedig nem tud jó döntéseket hozni. Az utóbbi időben vezetőket és kulcsembereket cseréltek, de egyszer meg kell állni és a meglévőkkel építeni a jövőt. Nem lehet úgy csinálni, mint egy futballcsapatnál" - vélekedett Priestley.
"Nem látok kiutat a Ferrari számára jelenleg és nem hiszem, hogy azzá a csapattá tudnának kiforrni, amelynek kellene" - vázolt sötét jövőt Scarborough.