DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Red Bull „tervezte” a 2017-es autókat

Az energiaitalos F1-es gárda főszerepet játszott a 2017-es aerodinamikai csomag megalkotásában, amelyre a riválisok is csak csettinteni tudnak, közöttük a Williams főmérnöke is.

Nyolc év után újra dizájnbeli változást hoznak az új szabályok 2017-ben, ám a 2009-es aeroforradalommal ellentétben a legfontosabb tényező itt az autók küllemének az eddigieknél is attraktívabbá alakítása volt. Carlos Sainz - aki már látta a Toro Rosso készülő új autóját - szerint az új gépek egészen más kategóriát képviselnek, Pat Symonds, a Williams főmérnöke pedig a Red Bullt dicséri a dizájn megalkotásában játszott főszerepéért. „Szerintem az autók nagyszerűen néznek ki” - nyilatkozta a brit az Autosportnak.



„Amikor először elkezdtünk a 2017-es autókról beszélni, komolyan aggódtam, hiszen a retro kialakítás volt az elsődleges szempont, ezzel viszont nem sokat érhettünk volna el. De a Red Bull megérdemli a vállba veregetést, hiszen remek munkát végeztek a stílus kialakításában, hiszen pontosan azt tették, amit a Stratégiai Csoport kért tőlük. Az volt a feltétel, hogy az autók akkor is gyorsnak nézzenek ki, amikor nem mozognak, az eredmény pedig lenyűgöző lett. Amikor a valós modellt látjuk a szélcsatornában - noha az itt használt autók nem igazán attraktívak - szerintem nagyon jól néznek ki.”

Bár Adrian Newey már tervezett autót a Gran Turismo autós játékhoz, mely alapján azt is képzelhetjük, hogy hasonlóak lesznek a jövő F1-es gépcsodái, de Symonds szerint ne várjunk futurisztikus megjelenést az új modellektől. „Az autó szélesebb, szélesebb kerekekkel és abroncsokkal, a hátsó szárny is szélesebb és alacsonyabb lesz, az első légterelő szintén. Az oldaldobozok ívesebbek, a hátsó szárny véglapjai pedig egy kicsit hátradőlnek. Olyanok, mintha megfújta volna őket a szél - szeretem.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: