A Német Nagydíj még nem jelenti a nyári szünet előtti időszak záróakkordját az idei szezonban, ugyanis a Ferrari Fioranóban fogja tesztelni a Pirelli 2017-es abroncsait, nedves körülmények között, a 2015-ös modell módosított változatával. A következő két napon már a Red Bull fog körözni Mugellóban, s miután ismét a Ferrarié lesz a főszerep szeptember elején Barcelonában, a Mercedes a vörösökkel párhuzamosan, néhány száz kilométerrel odébb, a Paul Ricard-on teszi meg az elő köröket a következő szezonra tervezett abroncsokkal.
A Pirelli álma ezzel teljesült, hiszen a rövid szezonközi tesztek nem adnak alkalmat arra, hogy egzakt adatokat nyerjenek a gumikról, de az olaszok öröme akkor lenne a legteljesebb, ha a három élcsapat jelenlegi pilótapárosaival jelenne meg a gyakorlásokon, a biztosabb és jobb visszajelzések érdekében. „Remélem, hogy az ’igazi’ pilóták fogják vezetni a módosított autókat” - idézte Mario Isolát, a Pirelli menedzserét az F1i.com. „Bár a versenyzőfelállások még nem véglegesek, ez mindenképp a kívánságlistánkon szerepel!
Isola szerint azért fontos, mert minden egyes adatra szükségük van, amit csak ki lehet nyerni a gumikból, a Pirelli pedig részletekbe menően megegyezett a Nemzetközi Automobil Szövetséggel arról, hogy milyen „arzenállal” szerelik majd fel az autókat. „Lesznek hőkamerák, hőmérő szenzorok, nyomásérzékelők, mert minden egyes adat lényeges számunkra. Meghatároztunk egy szintet, hogy milyen adatokat kell majd összegyűjtenünk. De nem csak ez a fontos, hanem a pilóták is, hiszen származzon bármennyi adat a telemetriából, a pilóták még mindig komoly részét képezik a játéknak. A versenyzők visszajelzései legalább ugyanannyit érnek, mint az adatok” - tette hozzá Isola.