Sebastian Vettellel hosszú első etapot akart futni a Ferrari a szuperlágy abroncsokon, de jobb hátsó kerék idő előtt, a 26. körben felmondta a szolgálatot - akkor, amikor a német pilóta vezette a futamot. A maranellóiak egyből cáfolták, hogy a stratégia miatt történt volna a meghibásodás, mindenesetre a négyszeres világbajnoknak egy potenciális dobogós helyezésről kellett lemondania. Az Osztrák Nagydíj után a Ferrari és a Pirelli együttes erővel próbált rájönni a defekt okára - a vörösök szerint semmilyen előjele nem volt annak, hogy a gumi fel fog robbanni.
A két fél azonban kiderítette, hogy mi történt, a Pirelli pedig közleményben tudatta vizsgálatának eredményét - a gumigyártó nyilatkozatát változatlan formában közöljük.
„Az Osztrák Nagydíjon Sebastian Vettelt érintő gumiproblémát kivizsgáltuk, az eredményt pedig közöltük a Ferrarival. A sérült abroncs maradványai, összehasonlítva a verseny során használt többi abronccsal, nem mutatták anyagfáradás, vagy tervezési hibából fakadó meghibásodás jeleit a jobb hátsó guminál. Következtetésképpen, a probléma valamilyen törmelék miatt lépett fel, és ez vezetett az abroncs felrobbanásához."