Kevin Magnussen és Pascal Wehrlein épp a 17. helyért csatázott a Formula-1-es Osztrák Nagydíjon, amikor a sokat vitatott eset történt. A dán pilóta az 1-es kanyarban megelőzte a Manor versenyzőjét, majd az azt követő hosszú egyenesben cikázni kezdett a német előtt, hogy az ne tudja visszavenni a pozícióját. Márpedig ezt a szabályok tiltják, így a versenyfelügyelők öt másodperces időbüntetéssel jutalmazták a Renault színeiben induló versenyzőt, aki végül a 14. helyen zárta a spielbergi futamot, míg akkori ellenfelét a csodaszámba menő, egy pontot érő 10. pozícióban intették le. Mindenesetre maga Magnussen sem tagadta, hogy jogos volt a szankció, ami ritkaságnak számít a pilóták között:
„Az autót jónak éreztem, és elfogadható első etapot teljesítettünk. Sajnos a biztonsági autós fázis nem jött jól számunkra, utána pedig már nem tudtuk azt a tempót autózni, ami szükség lett volna egy erős eredményhez” – értékelte a vasárnapi futamot a dán, majd rátért az incidensre is: „A büntetés igazságos volt, mivel egynél többször változtattam irányt, ezt pedig nem szabad. Ugyanakkor nem tudtam, melyik oldalt fogja választani az előzéshez és néha elég nehéz meghozni a helyes döntést.”
Magnussen kollégája, Jolyon Palmer a 12. helyen látta meg a kockás zászlót, ám szerinte nem sok választotta el őt attól, hogy beférjen az első tízbe: „Egyszerűen csak szükségünk lenne még egy kis szerencsére, és akkor a pontszerzők között végezhetnénk. Talán ki kellett volna állnunk kerékcserére, amikor bejött a biztonsági autó, hogy feltegyük a lágyat, és azzal talán a végéig elmehettünk volna. Az elmúlt néhány futamon egyre erősebbnek érzem magam, és az, hogy teljesíthettünk volna jobban is, bizakodással tölt el a silverstone-i hétvége előtt.”