A háromszoros világbajnok Niki Lauda a Red Bulletin számára adott egy tartalmas és nagyon érdekes interjút. Elárulta, hogy előadásokat 60.000 euróért tart, ebbe maximum nyolcvan perc fér bele, majd hazamegy. Azt azonban értelmetlennek tartja, ha valaminek az a célja, hogy gazdag legyen - úgy véli, a gazdagság mindig egy következmény, annak a következménye, hogy valaki jó abban, amit csinál. A beszélgetés itt kanyarodott az autósportra.
"Sokkal többet foglalkoztam a technikai résszel, hogy minél jobban fejlesszem az autómat" - árulta el, miután kijelentette, hogy a versenyzéshez átlagos tehetsége volt. "Ezáltal a dolgok könnyebbé váltak számomra, de csak akkor lett ez így, amikor megtanultam mindent kipréselni magamból".
"Azért vagyunk mi a legjobbak, mert három éve mi álltunk elő a legjobb motorral a szabályváltozások után és miénk lett a legjobb autó" - mondta egyszerűen arról, hogy miért a Mercedes a legjobb ezekben az években. "A Formula-1-ben nem csinálhatsz motort szerencsével. Az számít, hogy milyen szellemi tőkéd és technikai minőséged van, hány mérnököd. Nekik pedig pontosan tudniuk kell, hogy hogyan kell tökéletes autót építeni, majd azt folyamatosan fejleszteni".
Azt is elárulta, hogy nagy a megbecsülése a paddockban és mindent megtudhat a riválisokról is. "Például, ha valaki odajön hozzám és azt mondja, hogy a Red Bull talált valahol ötven lóerőt, odamehetek Christian Hornerhez egy reggelire és megkérdezhetem, hogy igaz-e. Ő el fogja mondani, nagy megbecsülésnek örvendek, a Red Bullhoz és a Ferrarihoz is odamehetek..."
Lauda itt részletesen kifejtette mentalitását, mely szerint akkor is magában kell keresnie a hibát, ha az abroncsok miatt lassú, mert olyankor arra kell rájönnie, hogyan lehet gyorsabb azokkal az abroncsokkal - valamint beszélt arról is, hogy meglehetősen önfejű és sokszor az ellenkezőjét teszi annak, amit a többiek mondanak. Azt viszont nem érti, hogy ezért miért lenne arrogáns...
A legendás pilóta azt is elmondta, hogy szívesebben versenyezne most, mint az ő korában. "Már eleget versenyeztem, nem csinálnám tovább. Viszont most sokkal szívesebben lennék pilóta, hiszen nem vagyok hülye. Ötvenszer többet keresnék, sokkal kevesebb a kockázat, ez a legjobb kor a versenyzéshez. A technikai segítségekkel most sokkal közelebb tudsz menni a fizikai határokhoz, a vezetés még extrémebb. A különbség, hogy ha most hibázol, nem történik semmi, a mi időnkben, ha hibáztál és szerencsés voltál, úgy nézel ki, mint én".
"Vettel, Hamilton vagy Rosberg az én időmben is nagyszerű lett volna. Hamiltont legyőztem volna, erre egyszerűen nem tudok nemmel felelni" - válaszolt arra, hogy gyorsabb lett volna-e a jelenlegi címvédőnél.