Bár a McLaren istállót motorokkal ellátó Honda komoly előrelépéseket tett az előző szezonhoz képest – tavaly visszatérő ERS-problémáik például megoldódtak, ezért mostantól a belsőégésű motorra koncentrálnak –, a német Auto Motor und Sport lap értesülései szerint 2017-re jelentősen változtatni fognak erőforrásuk koncepcióján.
Jelenleg a csapaton belül elégedett nyilatkozatokat lehet hallani a Hondáról, a japánok projektjének vezetője, Yusuke Hasegawa az Orosz Nagydíj előtt úgy fogalmazott, „azt gondoljuk, az erőforrásunk majdnem ott van, ezért újabb erős hétvégét várunk, és reméljük, hogy pontokat szerezhetünk a vasárnapi versenyen.” A legutóbbi nagydíjon, a hosszú kínai egyenesben a McLaren-Hondák mindössze 10 km/h-val maradtak le végsebesség terén a Mercedestől és Ferraritól.
A motorgyártó azonban felismerte, hogy az erőforrás tervezésénél alapvető hibát követett el: rosszul tette, hogy a turbófeltöltőt a hathengeres belsőégésű motor V-nyílásába helyezte. Ennek kiküszöbölésére teljesen új motorkoncepciót kell kidolgozniuk, ami csak 2017-re készül el.
Az AMuS beszámolt arról is, hogy a Honda idei legközelebbi fejlesztése a júniusi Kanadai Nagydíjon érkezik meg, többek között lemásolják a Mercedes által kifejlesztett innovatív gyújtást. Ugyanerre a hétvégére várható a Renault nagy motorcsomagja is.