Igaz, a pontos technikai szabályzatot még nem fogadták el a jövő évi szabályváltozásokat illetően, de lényegében már tudni lehet, milyen lesz egy Formula-1-es autó jövőre. Az aerodinamikai változások mellett szélesebb gumik is érkeznek, amelyek önmagukban a köridőben történő gyorsulás nagy részéért felelősek.
Az abroncsszállító Pirelli már legyártotta azokat a gumikat, amelyeket a csapatok a szélcsatornában folytatott tesztjeiken használhatnak, azonban a motorsport.com információi szerint egyelőre nem szállítják le őket az alakulatoknak. Ennek oka, hogy bár a 2017 és 2019 közötti időszakban is a Pirelli marad a széria gumiszállítója, még nem írták alá az erre vonatkozó szerződést az FIA-val.
Amíg a csapatok nem kapják meg az abroncsokat, nem tudják megkezdeni szélcsatornás tesztjeiket, kizárólag számítógépes CFD-szimulációra támaszkodhatnak – ebbe azonban nem akarnak túl sok forrást ölni, amíg a számítógépes eredményeket nem támasztják alá a szélcsatorna adatai.
A motorsport.com szerint a Pirelli-szerződés csúszásában fontos szerepet játszik az, hogy a cég kitart amellett, hogy rendes tesztprogrammal készülhessen a 2017-es idényre. Valószínűleg a V8-as korszak egy autóját szerelik fel a szélesebb abroncsokkal, egyelőre azonban nem sikerült megegyezni arról, mely csapat konstrukcióját fogják használni. Paul Hembery, a Pirelli motorsport-főnöke elmondta: korábban 12 tesztnapot ígértek nekik, kettő, esetleg három autóval.