DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Mégis beadják a derekukat az F1-es gyártók

A Formula-1 négy beszállítója hónapokon át ágált az erőforrások eladási árának csökkentése ellen, de most, a határidő előtt néhány nappal úgy tűnik, mégis önként vállalkoznak erre.

Bernie Ecclestone és Jean Todt január 15-éig adott haladékot a Ferrarinak, a Mercedesnek, a Hondának és a Renault-nak arra, hogy konkrét megoldással álljanak elő a jelenlegi csillagászati motorárak által jelentett terhek enyhítésére. Az ügyfélcsapatok jó része 2014 óta panaszkodik arra, hogy a V6-os hibrid turbók ára nagyjából háromszorosára nőtt a V8-asokhoz képest, ami sokak számára megnehezíti vagy ellehetetleníti istállójának versenyképes működtetését.

Amennyiben nem érkezik megoldás a gyártók részéről, Ecclestone-ék a saját kezükbe veszik a döntést a költségprobléma megoldásában, ami nagy valószínűséggel a független beszállítók számára kiírt pályázatban valósulna meg, akik egy a jelenlegitől eltérő specifikációjú hajtásláncot gyárthatnának jóval kedvezőbb áron.

Dppi_00115008_406



A nagycsapatok azonban olyannyira tartanak a mezőny kettészakadásától és az olcsóbb, de teljesítmény terén az övéikkel nagyjából megegyező motorformula érkezésétől, hogy inkább mégis beleegyeztek a saját termékeik árának drasztikus csökkentésébe, legalábbis erről értesült az Auto Motor und Sport.

A német lap szerint a négy nagy gyártó elfogadta, hogy a jelenleg nagyjából 20 millió eurót kóstáló éves motorköltségeket 12 millió körülire csökkentik a partnercsapatok számára, azaz pontosan annyira, amennyit Todt ősszel megvalósíthatónak vélt. A költségcsökkentés módjait még nem ismertették, de bizonyára olyan nagyobb elemek egységesítésével érnék el, mint az akkumulátor, az energiavisszanyerő-rendszer vagy a turbó.

Ám ha ez a terv meg is valósul 2017-től, könnyen lehet, hogy ez is csak rövid távon jelent majd sebtapaszt az F1 bajaira. Annál is inkább, mert az Auto Motor und Sport jelentése szerint Ecclestone nem nyugszik addig, amíg egyszerűbb technológiával működő, erősebb és hangosabb motorok nem dübörögnek majd a Formula-1-es versenyautókban.   

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: