DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Red Bull: Egy kartell mondott nekünk nemet

A Milton Keynes-i F1-es istállót a Mercedes, a Ferrari, és a Honda is visszautasította, de a gárda tanácsadója büszke rá, hiszen ez is csak a sportágban betöltött szerepüket húzta alá.

Ha évek múltán visszagondolunk 2015-re, a pályán kívül látottak mellett egy dolog fog eszünkbe jutni a szezonról: a Red Bull motorkrízise, hiszen kis túlzással az elmúlt félév során nem telt el úgy hét, hogy ne boronálták volna össze őket valamelyik jelenlegi F1-es, vagy a sportágon kívüli gyártóval. A Mercedes-, Ferrari-, és Honda-pletykák mellett természetesen a Renault-val maradás is felmerült, akár Nissan, akár a japánok érdekeltségébe tartozó Infiniti-néven. De szóba került az Aston Martin is, amikor pedig a Volkswagen/Audi vette fontolóra az F1-es szerepvállalást az oldalukon, beütött a krach az emissziós botrány képében.



Persze a legnagyobb esély a jelenleg is F1-ben lévő gyártókkal kötött szerződésre volt, de mindenhonnan visszautasítást kaptak. A Mercedes Niki Lauda révén fel is vette velük a kapcsolatot, a szerződést viszont Toto Wolff vétózta meg, a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne pedig egyértelműen kijelentette, hogy nem lesz hajlandó 2016-os fejlesztésű erőforrásokat szállítani a Red Bullnak (ahogyan az meg is fog történni a Toro Rosso esetében). A Hondánál a McLaren-vezér Ron Dennis szava volt a döntő, így a kényszer a Renault-val kötött szerződés megújítására sarkallta a Milton Keynes-ieket - de az új motorok egy csavarral nem Renault, nem Infiniti, hanem TAG Heuer-néven fognak futni a 2016-os szezonban.

Amikor a Red Bull tanácsadóját, Helmut Markót megkérdezték, hogy a három gyártó kartellként viselkedett-e velük szemben, így válaszolt: „Igen a ’kartell’ a helyes szó” - nyilatkozta az osztrák az olasz Autosprint című lapnak. „Sajnos csak akkor kerültem tudatába ennek, amikor már túl késő volt. Egy bizonyos fokig még büszkék is vagyunk, hogy olyan csapatok félnek tőlünk, mint a Mercedes, a Ferrari, vagy a McLaren, és nem akartak nekünk, egy független csapatnak motorokat szállítani. Igazi kartellként szálltak szembe velünk, a Red Bullal.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: