Damon Hill, a Sky Sports szakértője szerint a változatos taktikák sokkal színesebbé tennék a versenyeket, és többek között ez volt az oka annak, hogy a két Mercedes pilóta nem tudott mit kezdeni az élen egymással. De nem csak ő érezte ezt, hanem maguk a résztvevők is: Lewis Hamilton és Sebastian Vettel egy követ fújnak azzal kapcsolatban, hogy több előzésre van szükség, melyekért elengedhetetlen az autók átalakítása.
„Ahhoz, hogy közelebbről tudjunk követni egy másik autót, nagyobb mechanikai tapadásra van szükségünk” - mondta Vettel. „Ahhoz, hogy ezt tegyük, jobb gumikra van szükségünk, és gyorsabbnak kell lennünk. A megoldás egyszerű, a pilóták gyorsabbak akarnak lenni, de a helyzet a politika terén dől el, mivel mindenki mást akar. Remek, hogy a Pirelli megkapta a lehetőséget abroncsai fejlesztésére, de ki is kell őket próbálnunk. De ha nem értünk egyet, nehéz előrelépni. Sajnos azok, akik fizetnek ezért, ott ülnek a lelátón” - szóltak Vettel kevésbé diplomatikus, de mindenki számára érthető szavai.
A Brazil Nagydíjon második helyen végző Lewis Hamilton tovább ment: „A végén úgy sem számít, hogy mi mit mondunk, mert úgy sem fog megtörténni. A nagyfőnökök hozzák a döntéseket, attól függetlenül, hogy igazuk van-e vagy sem. A rajongók számára mindenesetre nem élvezetes, ami most van. Mindig nagyszerű elől lenni, de hogy versenyezzünk is egymással - és nem csak a középmezőnyben - ez az, amit mindenki szeretne.”
A futamot megnyerő Nico Rosberg nem volt ennyire kritikus, de egyetértett társaival abban, hogy változásokra van szükség. „Fejlesztenünk kell a sportágat, noha nem tudom, milyen csaták zajlottak hátrébb. A Forma-1-ben mindig nehéz előzni, s bár a DRS-szel előrébb léptünk, még mindig van munkánk ezen a téren.” Vettel hozzátette, hogy nem egyedülálló a mostani helyzet: „Az a helyzet, hogy végtében nem volt annyival több előzés 10 évvel ezelőtt, így nem túl katasztrofális a jelenlegi helyzet.”