Az ok egyszerű: a költségcsökkentés, mivel a jelenlegi hibrid hajtásláncok különösen megterhelik a kisebb istállók pénztárcáját. Ezért az FIA már párbeszédet is kezdeményezett a sportág tulajdonosaival egy független motorszállító érkezéséről, amely egyszerűbb és olcsóbb erőforrásokat gyártana. Egy javaslat szerint 2,2 literes V6-os ikerturbós motorok érkezhetnek az 1,6 literes hibridek mellé, de szóba jöttek már a visszatérő V8-asok is.
Toto Wolff, a Mercedes istálló első embere szerint hiba lenne azt gondolni, hogy az egyszerűbb megoldás egyben jobb is. „A döntéshozó rendszerünk olyan, hogy amit a többség akar, az megvalósul, és nyilván a többség változtatni akar” – mondta Wolff a motorsport.com-nak. „De mi is állást fogunk foglalni. A hibrid fontos, az utcai autók miatt. Nem hisszük, hogy a „Vissza a jövőbe” a követendő filozófia. Meglátjuk, hogyan dönt az irányítótestület és azok, akiknek döntési jog van a kezükben.”
A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier szerint a legfőbb aggály az, hogyan egyenlítik ki a két különböző motor teljesítményét. „Nagyon, nagyon nehéz lesz megtalálni az egyensúlyi pontot két eltérő technológia között. Továbbra is azt gondoljuk, jobb lenne a Renault és Honda felzárkózását segíteni, mint még több változót bevezetni. Habár túl korai lenne egyértelmű pozíciót foglalni, a szabályok terén nagyon nehéz lesz egyensúlyt találni. Nem igazságos, ha egy olcsóbb motor jobb teljesítményt biztosíthat, mint egy csúcsmotor” – árulta el, hogy leginkább attól fél, az egyszerűbb erőforrás legyőzi a hibrideket, melyek fejlesztésébe rengeteg pénzt öltek már bele.