DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Wolff: Lehet, hogy a Pirelli miatt estünk vissza

Érdekes pletykák láttak napvilágot a Mercedes szingapúri visszaesésével kapcsolatban: még Toto Wolff is elgondolkozott rajta, hogy a Pirelli "büntette" meg őket a monzai fiaskó után.

Az Olasz Nagydíjon - a Pirelli tájékoztatása ellenére - mindkét Mercedest alacsonyabb guminyomással engedték pályára a Mercedes szerelői. A futamot követően a versenyigazgatóság beidézte a gárdát, majd később a gumipaplanok miatt eltérő értékekre hivatkozva fel is mentette őket, így büntetés nélkül készülhettek Brackley-ben a Szingapúri Nagydíjra.

Arra a versenyre, ahol a Mercedes rögtön két csapat mögé is visszaesett - a Ferrari és a Red Bull egész hétvégén jobbnak bizonyult a vb-pontverseny vezetőjénél, ami egyből összeesküvés-elméleteket generált. A legvadabb mind közül az volt, hogy a Pirelli más összetételű gumikat gyártott a Mercedes számára, kvázi „büntetésként” azért, amiért Monzában kellemetlen helyzetbe hozták őket - az tény, hogy a pilóták egész hétvégén a tapadás hiányára panaszkodtak.



„Egy pillanatig arra is gondoltam, hogy a Pirelli lehet más gumikat adott nekünk, mint a többieknek? Nem mondom, hogy így is történt, csak eszembe jutott” - idézte Toto Wolffot, a Mercedes sportigazgatóját a ThisIsF1.com. „Nem emlékszem még hasonlóra sem karrierem során” - mondta Lewis Hamilton, aki feladta a Szingapúri Nagydíjat. „Semmit sem változtattunk az autón, és hirtelen másfél másodperces hátrányba kerültünk. Ez új tapasztalat számunkra, de nem gondolom, hogy így fog folytatódni. Fogunk mi még versenyeket nyerni” - tette hozzá a brit. Csapattársát, Nico Rosberget szintén letaglózta a Mercedes formahanyatlása. „15 napon belül másfél másodperccel estünk vissza a Ferrari, és 2 és féllel a Red Bull mögé, senki sem tudja, hogy miért.”

 

A Williams pálya menti műveletekért felelős igazgatója, Rob Smedley Wolffhoz hasonlóan a gumikra gyanakodott. „Biztosan az abroncsok miatt történt. Ha több mint fél másodperces visszaesésről van szó, a gumikkal történhetett valami.” A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene viszont úgy látja, hogy a Ferrarinak egyszerűen jobban feküdt a szingapúri pálya. „Szingapúr ideális volt számunkra, Japán viszont nem lesz az, hiszen hasonló Silverstone-hoz, ahol szenvedtünk az utóbbi években.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: