DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Helyszíni exkluzív: Bernie papa igazságot tesz

Hiába beszélik immáron évek óta, hogy Bernie Ecclestone hatalma megrendülőben van, ha nagy a gáz, még mindig a nagypapa tesz igazságot a Forma-1-es mezőnyben. A brit üzletembernek az Olasz Nagydíj pénteki napján is akcióba kellett lendülnie: a két szabadedzés között biztos ami biztos alapon, a Pirelli-ügy okán rakott rendet a fejekben.

A sztori jól ismert: a Pirelli egy „nesze semmi, fogd meg jól” válasszal dugta be a spái defektek miatt háborgó pilóták száját, ráadásul a magyarázatra a monzai futam csütörtöki sajtónapjáig kellett várni. A Formula One Management vezére közleményben méltatta az olasz gumigyártót, de vélhetően őt magát sem nyugtatta meg teljes mértékben a milánói nagyvállalat, ugyanis a két pénteki edzés között összetrombitálta a mezőny nagyágyúit. A Mercedes részéről a Hamilton, Rosberg, Wolff hármas, a Ferraritól a Spában durván kiakadó Vettel és főnöke, Arrivabene, a McLarentől Alonso, míg a Pirellitől Paul Hembery volt jelen a szeánszon, amelyen a főmogul megpróbálta elejét venni a további puffogásnak.

IMAG3033[1]



„Ha valamit eladnak nekem és nem működik, annak panaszkodom, akitől vettem a portékát, nem pedig másnak. Azt akarom, hogy gondolkodjanak és amennyiben problémájuk adódik, azokkal beszéljék meg, akik érintettek ebben. Ennyi. Meg is értették” – árulta el a találkozón elhangzottakról Ecclestone, akinek lépéséből két dologra is lehet következtetni: arra, hogy talán a monzai hétvégére is vizionál gumis incidenseket, továbbá arra, hogy megpróbálja egyben tartani a Pirelli imázsát, amelyet jócskán megtépázott az utóbbi néhány Forma-1-es év. Az olaszok jó hírneve annál is inkább fontos Ecclestone-nak, mert hiába kérődzik a Michelin, a nagyfőnök a jelenlegi partnerrel képzeli el a folytatást.

„Jó munkát végeznek, nem engedhetjük el őket” – felelte Ecclestone, amikor arról kérdezték, hogy nyílt támogatása azt jelenti-e, hogy a Pirelli sikerét várja az FIA gumitenderén. „Már rég megmondtam nekik, hogy nem akarok olyan abroncsot, amely kibírja az egész versenyt. A lehető legjobb módon csinálják azt, amit kértek tőlük, holott képesek lennének olyan abroncsot gyártani, amely januártól decemberig sem kopna el.”

Ami a szabadedzéseket illeti, a Mercedes-zsetonhasználat jól kidomborodott: miután Hamilton és Rosberg több mint 0,7 másodpercet vert az őket leginkább megközelítő Ferrari-ászra, Sebastian Vettelre, a paddockban az általános közvélekedés - a valóságtól nem is annyira elrugaszkodva - az, hogy a csillagosok már a jövő évi hajtáslánccal szerelték fel az Ezüstnyilakat. Vasárnap az Olasz Légierő műrepülő köteléke, a Frecce Tricolori is feltűnik majd az Autodromo Nazionale felett, a rosszmájú pletykák szerint azért, hogy a Mercedesnek legyen mihez mérnie a versenygép teljesítményét…

11953247_10153041130567411_2822379546786343372_n

Hamiltonék teljesítménye főképp a Ferrari-tábor számára lelombozó: a tifosi azt várja a Scuderiától, hogy hazai pályán legyőzhetik a domináns alakulatot, de hiába használtak el Maranellóban is „néhány” - állítólag kettő vagy három - motorfejlesztési zsetont, a hőn áhított eredményhez minden bizonnyal csodára lenne szükség. Vettel és Räikkönen természetesen előhúzta a kincstári optimizmust (máskülönben a vörös drukkerhad már szombatra forradalmat csinálna Lombardiában), kilátásba helyezve némi javulást a hétvége hátralevő részére, ám a formula.hu megbízható forrásai azt súgták: a színfalak mögött a német és a finn is fejlövésként élte meg azt a pillanatot, amikor a nap végén rápillantottak az eredménylistára. Elsiratni persze korai lenne a vörösök reményeit, pláne annak fényében, hogy a Ferrari hazájában sokan hisznek még a csodákban.

A nap végére jutott egy plusz adalék a Lotus szövevényes vergődésével kapcsolatban is: a napokban elterjedt, hogy amennyiben érkezik és betársul hozzájuk a Renault, a francia gyártó szerepvállalása leghamarabb 2017-től ölthet testet, ám a formula.hu magas rangú forrása szerint – ha létrejön a megállapodás – „azonnali hatállyal” szövetségre lépnek. Ha valamire, hát erre nagy szüksége lenne az enstone-i együttesnek, ahol arra számítanak, hogy az autógyártó vezérkara „remélhetőleg minél hamarabb” meghozza a számukra kedvező döntést. A feketék egyébként a belgiumi dobogós helyezést követő megpróbáltatások ellenére jól kezdték a hétvégét és abban bíznak, hogy a folytatásban is a felsőházban csatázhatnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: