Bár még két és fél napot várnunk kell az első monzai szabadedzésre, már most biztosra vehető, hogy ezúttal sem ússzuk meg motorcsere miatti rajthelybüntetések nélkül a hétvégét. A Red Bull már közvetlenül a Belga Nagydíj után elhintette, hogy valószínűsíthetően beáldozzák az olaszországi futamot, s némileg a McLaren-Hondák spái produkcióját lemásolva mindkét autójukban kicserélik az erőforrást, ám a mai napon kiderült, hogy az osztrákok fiókcsapatánál, a Toro Rossónál már mindenképp lesz büntetés az időmérőt követően.
A kiscsapat mai előzetes sajtóközleményében ugyanis Carlos Sainz elárulta, hogy belgiumi problémái után (a fiatal pilótának már a második felvezető körön problémái adódtak, végül a 32. körben volt kénytelen feladni a küzdelmet) motorcsere miatt tíz hellyel hátrébbról kezdheti majd meg a monzai viadalt. A spanyol – aki egyébként már sorozatban négy műszaki hiba miatti kiesésnél tart – ugyanakkor még nem temeti az esélyeit az Olasz Nagydíjat illetően: csapattársa, Max Verstappen másfél héttel ezelőtti parádés felzárkózásából igyekszik erőt meríteni.
„Már alig várom, hogy újra autóba ülhessek, még ha ki is kell cserélni a motoromat” – nyilatkozta Sainz. „De úgy tűnt, ez a specifikáció remekül működött Verstappen esetén Spában. Pozitívan állok a hétvégéhez, noha tízhelyes rajtbüntetést fogok kapni… A célom, hogy én is annyi pozíciót javítsak a futam során, amennyit Max Belgiumban” – utalt a holland remek szereplésére, aki a mezőny végéről rajtolva a nyolcadik helyen látta meg a kockás zászlót Spában.