Sebastian Vettel etapjának 28. körében járt a verseny végén, amikor a jobb hátsó közepes keverék eldurrant az autóján, kirobbantva ezzel egy komoly szópárbajt is. A Mercedesnél végül talán autójuk tempófölénye miatt voksoltak arra, hogy felesleges tesztelni az abroncsok tűrésképességét.
„Mi is hosszasan elemeztük a lehetőségét egy a Ferrariéhoz hasonló egykiállásos taktikának, végül azonban meglepetésként ért minket - és szerintem mindenki mást is -, hogy ők megpróbálkoztak vele” - idézi a Mercedes ügyvezetőjét az Autosport. „Persze értem, hogy miért döntött emellett a Ferrari, hiszen ez volt az egyetlen esélyük arra, hogy elcsípjék a dobogót. Megpróbálkoztak vele, de rizikós stratégia volt.”
A versenyzők azonban nyugtalanok a Spában történtek miatt, hiszen nem csak Vettel, hanem Nico Rosberg is egy hasonló hirtelen jött defekt áldozata lett, még ha a Pirellinél tartják is magukat ahhoz, hogy a két eset teljesen más okból következett be. A Saubert vezető Felipe Nasr is tart a gumik biztonságosságának szintjétől, bár szeretné azt hinni, hogy mindkét defektet valamilyen külső tényező okozta.
„Utána kell néznünk az egész helyzet biztonsági vonzatának, de erről a Pirelli és az F1 többet tud, mint én. Nekik kell lépéseket tenniük” - mutatott rá a brazil. „Nem tudom, hogy a pályán vagy a kerékvetőn volt-e valami, ami kivághatta a gumit. A mi autónk nem viselkedik jól a kerékvetőkön, így mi nem is nagyon használtuk azokat. Nekünk nem is voltak gondjaink a vágásokkal, más csapatoknak azonban igen.”