A német és a Ferrari kockázatot vállalt annak érdekében, hogy a vártnál gyengébb hétvégéről is elhozzanak egy dobogót: a négyszeres bajnok rendhagyó módon egyetlen bokszkiállással próbálta meg teljesíteni a versenyt, a 14. körben téve fel a közepes keverékű gumikat. Etapja 28. körében járva, egy körrel a leintés előtt azonban eldurrant a jobb hátsó abroncs, a dobogó reménye pedig abban a pillanatban köddé vált. Vettelt viszont nem csak ezért bosszantja a szerinte megengedhetetlen defekt, hiszen úgy érzi, csak néhány másodpercen múlott, hogy nem csapódott a falba a hirtelen jött meghibásodás következében, ami akár sérülésekkel is járhatott volna számára.
„Hány kör kellett volna még? Nem sok. Az ilyen dolgoknak nem lenne szabad megtörténniük. Ha 200 méterrel előbb történik, most nem állnék itt. Akkor épp 300 kilométer/órás sebességgel az Eau Rouge-ban haladtam volna. Nem tudom, mi mindennek kellene még történnie” - dühöngött Vettel, aki szerint a Pirelli már elég intő jelet kapott ahhoz, hogy felismerje, javítani kellene a gumik minőségén.
„Csak részben vagyok dühös az elúszott eredmény miatt, hiszen tudjuk, hogy ilyen a versenyzés, még ha meg is érdemeltük volna, hogy a dobogón végezzünk. De a másik dolog, hogy ha ez előbb történik... Tudják... ez a téma folyamatosan itt kering körülöttünk, senki nem beszél róla, de attól még elfogadhatatlan.”
Vettel esete ráadásul nem is az egyetlen ilyen volt a hétvégén: Nico Rosberg hasonlóan járt - és hasonlóan szerencsés volt - a pénteki második szabadedzésen, amikor egy Vettelénél rövidebb etap során mondta fel a szolgálatot a jobb hátsó. Akkor a pilóták már közölték aggodalmaikat Charlie Whitinggal és a Pirellivel, de semmi nem történt.
„Igen, megemlítettük, de mi volt a válasz? Ugyanaz, mint mindig: ’igen, valami kivágta a gumit, biztos a törmelékek, biztos a karosszériával nem volt valami rendben, biztos a versenyző fordult túl szélesen’. Lósz**” - folytatta tovább szavai megválogatása nélkül Vettel.
„Ha Nico azt mondta, hogy nem csúszott le a pályáról, akkor nem csúszott le a pályáról. Miért hazudna nekünk? És ugyanez volt a helyzet velem is. Én sem mentem le a pályáról, egyszer csak a semmiből felrobbant a gumi. És amint már utaltam rá, ha ez előbb történik... Szerintem erről beszélnünk kellene egymással. Bizonyára nem olyan rossz a helyzet, mint volt Silverstone-ban [2013-ban], de attól még elfogadhatatlan.”