DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
F1

Pirelli: Így jár, aki a határokat feszegeti

Noha Sebastian Vettel egyértelműen a Pirellit tette felelőssé a Belga Nagydíj végén történt defekt miatt, az olasz gumicégnél mossák kezeiket, szerintük nem kellett volna kockázatot vállalnia a Ferrarinak.

Vettel kirohanását valószínűleg még sokáig emlegetni fogjuk, hiszen a német nem csak a dobogót veszítette el, de testi épségét is veszélyben érezte a minden előjel nélkül érkező defekt után, ami miatt csúnya szavakat vágott Paul Hembery-ék fejéhez.

Dppi_00115011_343



A Pirelli válasza sem váratott sokáig magára, de amikor megkérdezték tőlük, hogy mit szólnak a Vettel jobb hátsó gumijával történtekhez és a német véleményéhez, kevés együttérzést mutattak:

„A gumi az élettartama végéhez ért. Ha valaki a világ bármelyik gumijával ennyire feszegeti a határokat, akkor abból gondja fog származni” - fogalmazta meg válaszát Hembery, hozzátéve, hogy ők sem figyelmeztették a Ferrarit a leselkedő veszélyre, hiszen nem tudták, hogy mennyit bírhat ki az abroncs.

„Úgy gondoltuk, hogy 2-3 kiálláson fognak alapulni a stratégiák, és a többség így is tett, ők viszont úgy érezték, hogy egyetlen kerékcserével végig tudnak menni. A gumik élettartamát nagyjából 14 körben jeleztük előre a csapatoknak, de ez csak egy előrejelzés, ami versenykörülmények között változhat, szóval nem egy pontos adatról van szó. Más csapatok viszont egyértelműen eszerint jártak el.”

„Utólag talán azt a legkönnyebb mondani, hogy csak nem jött be számukra a rizikó. Hiszen ha a verseny csak egy körrel rövidebb, bejöttek volna a dobogóra, és most zseniális húzásként beszélnénk róla.”

Vettel defektje kísértetiesen hasonlított ahhoz, amit Nico Rosberg szenvedett el a pénteki edzésen, és a Ferrari pilótája párhuzamot is vont a két eset között, ezzel is hangsúlyozva a Pirelli felelőtlenségét, ám Hembery szerint a két gumi teljesen más okokból durrant szét.

 

„Egyáltalán semmi hasonlóság nincs a két eset között. Rosberg defektjét egy külső elem által okozott vágás idézte elő, ez viszont egyszerűen az elhasználódás miatt következett be” - mutatott rá a Pirelli brit sportigazgatója.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: