A silverstone-i Brit Nagydíjon a két Williams, Magyarországon a két Ferrari ugrotta át az első sorból induló mindkét Mercedest, Lewis Hamilton ráadásul különösen gyatra startot vett Mogyoródon a pole-pozícióból, Sebastian Vettel, Nico Rosberg és még az ötödik helyről induló Kimi Raikkönen is elment mellette. A csapat úgy vélekedik, a rossz rajtolás miatt csúszott ki kezükből az irányítás, a mezőnyben vezetői hibák és ütközések történtek, emiatt értek célba másfél év óta a leggyengébb helyen, hatodik és nyolcadik pozícióban.
Számukra épp a legrosszabbkor, a következő, négy hét múlva esedékes Belga Nagydíjon érkeznek a rajtra vonatkozó szigorítások. A szabályozás két fő pontból áll: a kuplung fogási pontját rögzítik, a jelenleg bevett rutinnal ellentétben nem lehet módosítani rajta, miután a vasárnapi verseny előtt a pilóták elhagyják a bokszutcát. Emellett korlátozzák a csapattal való kommunikációt, a versenyzők egyedül veszélyforrásokról kaphatnak üzenetet a rádióban. A módosításoktól azt remélik, hogy előtérbe kerülnek a vezetői képességek.
„Úgy gondolom, hogy a rajtok Spától fogva többségükben hasonlóak lesznek ehhez. Másféle versenyem lehetett volna, ha jól indulok. De nem reagáltam helyesen” – idézi Hamiltont a Telegraph lap. „Több kiszámíthatatlan startot várok. Úgy gondolom, hogy a helyzet rosszabb lesz. De ez nem veszélyes, ilyen a versenyzés.”
A Mercedes üzleti főnöke, Toto Wolff a Magyar Nagydíj után beismerte, aggasztják a csapatától látott rossz rajtok. Nem zárta ki, hogy ehhez a Mercedes új kuplungjának is köze van.