DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

A Ring Mikiegér-pálya, a szünet felesleges

Így gondolkodik Max Verstappen, aki szerint a Toro Rosso egyik legjobb versenyét futhatja Magyarországon. Carlos Sainz az F1-es naptár egyik klasszikusának tartja a hétvégi helyszínt.

„A Hungaroringen már versenyeztem az F3-ban, amely kissé Mikiegér-pálya” – kezdte Max Verstappen. A gyakran emlegetett kifejezést az első két Magyar Nagydíj győztese, Nelson Piquet használta először, nem feltétlenül pozitív értelemben. Ami Verstappen tavalyi Formula-3-as eredményeit illeti, az ifjú holland egy kiesést, egy 16. és egy 4. helyet gyűjtött össze, ezzel egész szezonja leggyengébb hétvégéjét zárta Magyarországon.

A Formula-1-ben egészen másra számít: „Úgy gondolom, hogy a pálya kedvezni fog az autónknak, és optimista vagyok, hogy jó eredményért harcolhatunk. Valójában ez lehet a szezonunk egyik legjobb versenye. A kvalifikáció kulcsfontosságú része lesz a hétvégének, mivel a verseny során nagyon nehéz előzni. De mint mindig, most is megpróbálok pozíciót nyerni minden alkalommal, ha látom a lehetőséget.”



Bár a Német Nagydíj törlése miatt a hungaroringi hétvégét is hosszabb kihagyás előzte meg, a valódi nyári szünet csak ezután következik, három szabad hétvégével, az augusztus 21-23-i Belga Nagydíj előtt. „Jobban örülnék neki, ha ebben a három hétben három versenyem lenne” – szögezte le Verstappen, hogy nem érzi szükségét a vakációnak.

Csapattársa, Carlos Sainz jóval több tapasztalattal rendelkezik a magyar pályáról – Formula BMW, Formula Renault 2.0 és 3.5, Formula-3 és GP3 kategóriákban mind versenyzett itt –, melyet egyenesen a világbajnokság klasszikus helyszínei közé sorol.

„Igazán élvezem a Hungaroringen versenyzést. A pályát egészen jól ismerem, mivel sok alkalommal szerepeltem itt az alacsonyabb kategóriákban, néhányszor a dobogón végeztem. Határozottan egyike a történelmi múltú európai pályáknak, ahova mindenki szeret menni! A nagyon magas levegő- és aszfalthőmérsékletek miatt fizikailag is kihívást jelent, ezért keményen edzettem forró körülmények között. A vonalvezetése nagyon élvezetes, szűk és kanyargós jellege miatt pedig nincs idő a pihenésre a kör folyamán, mivel nincsenek valódi egyenesek” – mondta a 20 éves spanyol a Toro Rosso hivatalos előzetesében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: