Az idők során sok minden változik az F1-ben és általában véve az autósportokban, de egyvalami mindig állandó témát szolgáltat: vajon egyenlő bánásmódban részesíti-e egy-egy csapat két pilótáját.
A Mercedes a Kanadai Nagydíjon pontos helyzetjelentést adott Lewis Hamiltonnak csapattársa és egyben fő üldözője, Rosberg autójának állapotáról (üzemanyagszint és fékek), amikor azonban a német kért hasonló információkat a britről, tőle ezt megtagadta versenymérnöke a csapatrádiós driver coachingra vonatkozó szabályokra hivatkozva, melyek tiltják, hogy a csapatok bármilyen, a vezetéssel kapcsolatos instrukciót adjanak a versenyek közben pilótáiknak.
Ezt követően érte az a vád a brackley-i egyletet, hogy előnyben részesítette Hamiltont Rosberggel szemben, amit azóta Toto Wolff csapatfőnök már cáfolt, és most az elvileg sértett fél, Nico is ugyanígy tett. Nyilatkozatának végén azonban elejtett egy igencsak izgalmas részletet a Mercedes házon belüli működéséről, amely a világbajnoki cím sorsára is komoly kihatással lehet.
„Nagy vita alakult ki akörül, hogy vajon Lewis több információt kapott-e a csapattól a párharcunk során, de az igazság az, hogy mi ketten mindig egyenlő bánásmódban részesülünk, függetlenül attól, hogy mit mondtak Lewisnak, vagy mit nem mondtak nekem. Én száz százalékig megbízom a csapatomban” – eddig a Bild által idézett nyilatkozat kissé kötelesség ízű, száraz része. Lássuk, azt a bizonyos érdekes hozzátoldást:
„Az emberek gyakran kérdezik tőlem, hogy miért nem nyomtam kicsit keményebben, hogy megelőzzem Lewist. De nem szabad elfeledkezniük arról, hogy a fő riválisom ugyanolyan autóban ül, mint én, ahogyan arról sem, hogy a garázs túloldalán levő srácok bármikor belenézhetnek az én beállításaimba, és bármikor le is másolhatják azt. Ebben a helyzetben szombaton egész egyszerűen muszáj nekem elöl lennem, mert az időmérő edzés így nagyobb jelentőséggel bír, mint valaha” – utalt rá Rosberg, hogyha a kvalifikáción Hamilton végez előrébb, majd a brit fogja magát és egy az egyben lemásolja az ő beállításait, azzal a versenyeken is kihúzza a méregfogát, hiszen a pálya ugyanazon pontjain lesznek gyorsak vagy lassúak, és így nyilván nagyon nehéz támadni a másikat.
Mindezt az idei statisztikák is alátámasztani látszanak, hiszen amikor Rosberg bizonyult jobbnak az időmérőn (Barcelona), akkor a versenyt is viszonylag könnyedén megnyerte, ám ezt leszámítva csak Monacóban tudott csapattársa elé kerülni, ahol ugye a Mercedes szúrta el egy taktikai hibával Lewis versenyét. Ha a beállítások másolására vonatkozó Rosberg-féle állítás igaz, akkor a pole-pozíció a Mercedesnél idén legalább egy fél győzelemmel ér fel, márpedig ezen a téren Hamilton jelenleg 6-1-re vezet csapattársával szemben.