A gyanakvást a 70 körös futam során elhangzott rádióbeszélgetések váltották ki. Lewis Hamilton versenymérnöke, Peter Bonnington a verseny folyamán egy ízben közölte a brit pilótával, hogy csapattársának, Nico Rosbergnek nincsen problémája az üzemanyag-fogyasztással, fékjeinek állapota azonban kritikus.
A párbeszédre azért is sokan felkaphatták a fejüket, mert a versenyző és boksz közötti kommunikációt szigorú szabályok korlátozzák, a csapatok keze meg van kötve, milyen szinten segíthetik versenyzőiket. Mikor Rosberg kérdezte saját mérnökét, Tony Rosst arról, hogy milyen állapotban van Hamilton autója, a szakember azt felelte, nem adhat választ kérdésére.
Az egykori F1-es német, Christian Danner a német Bildnek úgy nyilatkozott, „egyértelmű versenyelőnyt” biztosított Hamiltonnak a rádióüzenet, valamint a hasonló információ megvonása Rosbergtől. Honfitársa, Marc Surer szerint a szabályok szürke zónájába esett a párbeszéd. Rosberg a futam során többször alig egy másodpercre faragta a különbséget csapattársához képest, de előzési távolságba nem ért, végül pedig 2,3 másodperc választotta el őket a leintésnél.
Állításaikat Toto Wolff, a Mercedes osztrák csapatvezetője cáfolta. „Belsőleg már tisztáztuk a kérdést. Lewis mérnökének kijelentése nem gyakorolt hatást a versenyre. Még egyszer kihangsúlyozom: a versenyzők abszolút egyenlő elbánásban részesülnek.” Wolff még hozzátette, Ross példásan tiszteletben tartotta a rádióra vonatkozó szabályokat, Bonnington azonban hibázott, de ezt lelkiállapotával indokolta, mivel a mérnök édesapja néhány nappal korábban hunyt el.