DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Retro

F1-Archív: Ezt hogy lehetett megúszni?

Reménykedő Coulthard, csapatot váltó Gascoyne, Alboreto utolsó útján, pole-ozó Hill és Schumacher, bizakodó Grosjean - ezek voltak az elmúlt húsz év F1-es hírei április 27-én.

2014: Simona de Silvestro letudta első F1-es tesztjét a Sauberrel Fioranóban, egy 2012-es C31-es volánja mögött. A svácji pilótanő második tesztnapján 68 kört tett meg az autó volánja mögött, és elmondása szerint sokkal kényelmesebben érezte magát, mint első napján.

2012: Romain Grosjean szerint a Lotus képes lehet arra a szezonban, hogy futamot nyerjen, feltéve, ha a fejlesztések a megfelelő ütemben érkeznek Enstone-ból. A francia pilótát a csapat számára remekül alakult Bahreini Nagydíj tölti el reménnyel, ahol megszerezte első dobogós helyezését, csapattársa, Kimi Raikkönen pedig a 2. helyen végzett.

2010: Michael Schumacher csalódást keltően kezdte visszatérése első szezonját, és csak 10 pontot sikerült szereznie Nico Rosberg 50 egységével szemben. A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn viszont úgy látja, hogy a hétszeres világbajnok még mindig elszánt, és mindent megtesz annak érdekében, hogy egyre jobb teljesítményt facsarjon ki a W01-esből



2008: Kimi Raikkönen vezetésével a Ferrari kettős győzelmet aratott a Spanyol Nagydíjon, míg a harmadik helyen Lewis Hamilton futott be – a verseny mégsem róluk, hanem Heikki Kovalainenről maradt emlékezetes, aki bokszkiállása előtt, vezető pozícióban, a 22. körben kapott defektet a 9-es kanyarban, és fúródott nyílegyenesen a gumifalba. A pilóta feje ki sem látszott a gumibálák alól, de a helyszínre érkező mentőcsapatok stabilizálták állapotát – a finn pedig felfelé mutatott hüvelykujjal jelezte, hogy minden rendben, de ennek ellenére mentőhelikopterrel szállították kivizsgálásra, a kórházban pedig kiderült, hogy nem esett baja.

2005: A Cosworth-motorokat használó Red Bull már négy versennyel a szezon kezdete után azon gondolkozik, hogy 2006-ban Ferrari-motorokat fognak használni. A Red Bull mérnökei hamarosan egyeztetni fognak az olasz istálló embereivel a partnerkapcsolat megszületéséről.

2004: A Ferrarinál komoly érdeklődést tanúsítanak a szezont remekül kezdő Jenson Button iránt, amit Ross Brawn szavai is megerősítettek. „Egy nap Michael vissza fog vonulni, és körül kell nézni, hogy ki lehet a legalkalmasabb a helyettesítésére. Jenson fantasztikus munkát végez, ismeri a pályákat, és tudja, hogy kell együtt dolgozni a csapatokkal” – mondta a technikai igazgató.

2003: Noha nem terveznek F1-es futamot rendezni, akár a száguldó cirkusz fogadására is alkalmas versenypályát terveznek Dubaiban, mely magában foglal gokart-, off road-, valamint motorversenyek lebonyolítására alkalmas létesítményeket is. Az aszfaltcsík tervezett befejezési ideje ez év decembere, a szervezők reményei szerint ekkor már első versenyüket is megtarthatják a pályán.

2002: Michael Schumacher szerezte meg az első rajtkockát a Spanyol Nagydíjra – a német pilóta három tizeddel múlta felül csapattársát, Rubens Barrichellót. Az edzést egy időre le kellett állítani, mert Alex Yoong Minardija a levegőbe emelkedett az utolsó kanyar rázókövén, és elveszítette első szárnyát – a malajziai pilótának nem esett baja.

2001: Utolsó útjára kísérték Milánóban Michele Alboreto korábbi F1-es pilótát, aki két nappal ezelőtt szenvedett halálos balesetet a Lausitzringen, egy Audi sportautó tesztelése közben. A temetésen számtalan korábbi pilótatárs is elbúcsúzott tehetséges olasztól, úgy mint René Arnoux, Riccardo Patrese és Thierry Boutsen.

2000: Alig hagyta el a Jordan csapatát, Mike Gascoyne már is új állást talált magának. A Benetton F1-es csapata technikai igazgatónak szerződtette a tehetséges szakembert, aki 2001-től fog beállni az enstone-iak szolgálatába.

1998: David Coulthard imolai győzelme után bízik benne, hogy elkaphatja Michael Schumachert a bajnoki címért folytatott harcban. „Tudom, hogy képes vagyok legyőzni Michaelt, amikor a legjobbamat nyújtom, de a múltbéli formámból kiindulva következetesség terén még fejlődnöm kell hozzá képest” – mondta a skót.

1997: Pályafutása során először sikerül Forma-1-es futamot nyernie Heinz-Harald Frentzennek, aki a Williamsszel sikeresen tartotta maga mögött Schumacher és Eddie Irvine Ferrariját. A verseny emlékezetes momentuma volt, ahogy a címvédő Damon Hill kitessékelte a pályáról Sindzsi Nakano Prostját – a világbajnok egy futamos felfüggesztett eltiltást kapott vakmerő vezetésért.

1996: Damon Hill bizonyult a legjobbnak a nürburgringi Európa Nagydíj időmérő edzésén, a brit pilóta harmadik pole-pozícióját gyűjtötte be az év során. A vasárnapi futamon mögüle csapattársa, valamint a Michael Schumacher indulhat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: