Nyolc csapat részvételével kezdődött meg csütörtökön a második barcelonai teszthét, hiszen a Force India új autójának pályára lépése csak péntek délutánra várható.
Újítások nélkül azért így sem maradtunk, hiszen a Toro Rosso alaposan átalakított autóval érkezett, ami a csapat elmondása szerint már az „igazi” 2015-ös kihívójuk lesz, a Mercedes pedig az orron elhelyezett kamerák új pozíciója miatt került egyes riválisok kereszttüzébe.
A mezőny előre félt az e hét végén Barcelona környékére várható esőtől, és felvetés szintjén korábban még az is felmerült, hogy a tesztet a körülmények miatt más helyszínre teszik át. Ez persze nem történt meg, de egyelőre a csapadék sem okozott túl nagy fejfájást a résztvevőknek. A nap közepén ugyan valóban eleredt az eső, de ez csak egy-két órára lassította le a munkát, az ebédszünet után hamarosan ismét előkerültek a slick gumik.
Lewis Hamilton a közepes keverékeken már a nap elején megfutotta 1:24,881-es körét, amivel félidőben a tabella élén állt, a brit azonban délután már egyáltalán nem dugta ki Mercedese orrát a garázsból. Hosszas csend után a csapat valamivel több mint egy órával a leintés előtt erősítette meg, hogy a hibrid rendszer MGU-K elemének problémája miatt nem tudnak már pályára lépni. A Mercedes így a Hamilton által megtett 48 kör révén ma tulajdonképpen csak fél napot teljesíthetett.
Felipe Massa volt az, aki a délután során először átugrotta a britet, és lágy gumikon 1:23,500-ig tornászta le a köridőt, ami a múlt heti itteni teszt legjobbját, a Romain Grosjean-féle szuperlágyas 1:24,067-et is felülmúlta. Való igaz, hogy Massa ezen köre már majdnem két másodperccel jobb a tavalyi Spanyol Nagydíj pole-pozíciós idejénél, ám az előző évek győztes időmérős köreinek még mindig nem ér a nyomába - 2007 óta, amióta a jelenlegi vonalvezetést használják, csak tavaly volt ennél gyengébb az itteni pole-kör.
A nap végére Hamilton még egy hellyel lejjebb szorult a tabellán, köszönhetően Marcus Ericssonnak, aki szuperlágy gumikat használva bejött a második helyre, egyúttal a nap legtöbb körét megfutva 122-vel.
A 4-7. helyen végző Danyiil Kvjat, Romain Grosjean, Kimi Raikkönen és Carlos Sainz nagyjából hasonló eredményességgel zárták a napot, mindannyian 75-85 körüli körszámot futva - leszámítva, hogy közülük ketten, Kvjat és Sainz egy-egy piros zászlós leállásért is felelősek voltak.
Amelyik csapatnak viszont katasztrofálisan alakult a napja, az ismét a McLaren volt. A hétre Fernando Alonso révén egyik versenyzőjét már elvesztő csapat ma sem jutott 7 körnél tovább - Jenson Button már délelőtt végleg leparkolta az autót a garázsban, amelyben hidraulikus szivárgás miatt a teljes hajtásláncot ki kellett cserélni. A wokingiaknak már csak három tesztnapjuk van, hogy valamennyire rendbe szedjék magukat, ebben pedig Button mellett a tesztpilóta, Kevin Magnussen lesz segítségükre.
A 2. barcelonai teszt első napjának végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1. | Massa | Williams | 1:23.500 | 103 | |
2. | Ericsson | Sauber | 1:24.276 | +0.776 | 122 |
3. | Hamilton | Mercedes | 1:24.881 | +1.381 | 48 |
4. | Kvjat | Red Bull | 1:25.947 | +2.447 | 75 |
5. | Grosjean | Lotus | 1:26.177 | +2.677 | 75 |
6. | Räikkönen | Ferrari | 1:26.327 | +2.827 | 80 |
7. | Sainz | Toro Rosso | 1:27.261 | +3.761 | 86 |
8. | Button | McLaren | 1:31.479 | +7.979 | 7 |