És ez az a változat, amit már nyugodtan nevezhetünk a Toro Rosso idei versenymodelljének, amit az eddigi két teszten láttunk ugyanis, az csupán az STR10-es átmeneti tesztváltozata volt. A most először pályára gördülő új verzió sok tekintetben a Williams által alkalmazott megoldásokra hajaz, amit a technikai igazgató is megerősített.
„Maga az autó radikálisan eltér attól, amit az eddigi teszteken használtunk, úgyhogy most a nulláról kell elkezdenünk megint az adatgyűjtést. Ez egy szinte teljesen új modell: az aerodinamika, a hűtés, a felfüggesztés és az orr-rész tekintetében is új. A Williams által képviselt irányt követtük” – vallotta be Key.
„Mindig is tudtuk, hogy ez az az irány, amerre mennünk kell, az egyetlen ok, amiért eddig a hosszú orral mentünk az volt, hogy az könnyebben átment a törésteszten, és mi biztosra akartunk menni. A hosszú orr gyakorlatilag teljesen semleges szerepet töltött be az aerodinamika tekintetében, és ez tényleg csak azt a célt szolgálta, hogy stresszmentesen elkészüljünk az első tesztre, amíg a másik, rövidebb szárnyunk át nem megy a törésteszten, de most már ezen is túl vagyunk. Ez az orr és az autó többi része már az igazi versenyautónk elemei. Minden, amit eddig láthattunk az autón, már hónapokkal ezelőtt készült. Örülök, hogy végre az igazi versenymodellünket láthatom viszont a pályán, hiszen ez az autó, amin eddig dolgoztunk” – avatott be minket a részletekbe a Toro Rosso fő technikai guruja.