DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Aggódás helyett: fejvesztve fejleszt a Honda

A McLaren F1-es motorpartnere új fejlesztésekkel készül Barcelonára, a következő szezon előtti tesztre, amitől azt remélik, túl tudnak lépni az MP4-30-as Jerezben tapasztalt gyerekbetegségein.

A szerdán befejeződött négynapos teszten ugyanis többféle kórság is előjött a McLaren és a Honda közös újszülöttjén: egyszer szenzorproblémák, máskor az alacsony olajszint, még máskor az üzemanyagpumpa meghibásodása miatt volt kénytelen Fernando Alonso, illetve Jenson Button a bokszban malmozni, miközben kollégáik a pályán rótták vígan a köröket.

Egy új autó első pályára gördülésekor persze normálisak és szokványosak az ehhez hasonló gyerekbetegségek, de a mértékük azért nem mindegy, és a 79 kör, amit a McLarennek négy nap alatt sikerült megtennie Jerezben, még a többi csapat előző évi jerezi produkciójával összevetésben is igencsak szerény termésnek mondható.



A McLarennél és a Hondánál azonban nem aggódnak, ehelyett cselekednek, és megteszik a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy a következő teszten már igazán érdemi munkát tudjanak végezni. Barcelonára jelentősen továbbfejlesztik jelenlegi erőforrásukat, olyannyira, hogy a Honda motorsportfőnöke, Yasuhiso Arai nyilatkozatában egyenesen „új motor”-ként utal a következő teszten bevetendő erőforrásra.

„Nagyon sok problémánk volt ezen a héten, de ezeket mind kijavítjuk a következő tesztre, és Barcelonában újra munkához látunk. Az új motor előrelépés lesz, mivel minden téren lépésről lépésre haladunk előrefele. Néhány alkatrész már végleges elem lesz, amit az első versenyen is használni fogunk, de még nem mind. Pillanatnyilag még számos tesztalkatrészünk van az autón, és ezek sorsáról csak nagyon kevéssel Melbourne előtt fogunk dönteni” – mondta el a Hondát képviselő szakember az Autosport magazinnak nyilatkozva, mielőtt pozitívumként kiemelte: 

„Jerezben nem voltak igazán komoly problémáink. Nagyon szűk kialakítású csomagunk van, ezért nagyon jó hír, hogy alapvető konstrukciós problémák nem jelentkeztek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: