Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. augusztus 18. péntek

MéltánElfeledve

Méltán Elfeledve: Hamis leggyorsabb kör banánpénzen

Az 1976-os idényzáró elsősorban Lauda kiszállásáról és Hunt óriási küzdelméről maradt emlékezetes, s nem az autóját két nap alatt összeeszkábáló, s egy megkérdőjelezhető leggyorsabb körig jutó japán istállóról…

részletek

Méltán Elfeledve: Az utolsó mohikán

A ’70-es évek elejétől 1995-ig alig volt év, hogy ne csatlakozott volna egy gyáraktól független új csapat az F1-hez, aztán ez másfél évtizedre teljesen megszakadt. Az utolsó mohikánnak csak addig volt pénze, amíg rossz volt az autója.

részletek

Méltán Elfeledve: Nem viccnek szánták

Igyekvő, lelkes, szimpatikus kiscsapatnak indultak, de bekebelezte őket a sötét oldal: végül már saját pilótájukat sodorták veszélybe, s amikor lehetőség adódott, ki is toltak vele. Nem egy szívderítő történet.

részletek

Méltán Elfeledve: Padlógázzal a falba

Két borzalmas baleset keretezi a hűtőszekrénygyár F1-es csapatának történetét: az egyik a sportág történetének talán legszégyenteljesebb pillanata, a másik viszont a túlélés igazi csodája.

részletek

Méltán Elfeledve: A sosemvolt csapat 2002-ből

A 2002-es Malajziai Nagydíjon feltűnt egy csapat, mely rajthoz sem akart állni, de végül be sem engedték őket a pályára – ötéves motort raktak az autóba, a hátsó szárnya egy háromülésesről származott.

részletek

Méltán Elfeledve – A cicababáktól a halálcsapdáig

Egy kétes ügyletekből származó pénzét nőkre és repülőkre költő, majd egy az F1-es csapatot saját múzeumába költöztetni vágyó csapattulajdonos játékszere volt a többre hivatott, de teljesen elszegényedő Onyx.

részletek

Méltán Elfeledve: A kék Ferrari

Egy őrült módjára viselkedő csapatvezető teljesen tönkre tehet egy egyébként ígéretesen induló istállót – mai főszereplőnk azon kevés ember egyike, aki két F1-es csapatot is romba döntött.

részletek

Méltán Elfeledve: A betonfaló

Egy hatvanéves autógyár és egy világbajnok tervező nevét viselve érkezett meg a „trójai” F1-es csapat a királykategóriába – a sikerhez „csak” két dolog hiányzott: sok türelem és több pénz.

részletek

Méltán Elfeledve: A sikertelenség záloga

Az első időmérőn 26 másodperc hátrányt szedtek össze, nem tudtak rendes kerékcserét végrehajtani, az autó pedig egyszerűen kivágta a gumikat – Ron Dennis első saját csapata, de Dennis nélkül az F1-ben.

részletek

Méltán Elfeledve – Annyira nem volt szuper…

Bár sereghajtó kiscsapatként emlékezhetünk Aguri Suzuki F1-es istállójára, az alakulat óriási lemaradást dolgozott le egyetlen év alatt, s csak a szponzorok kihátrálása akadályozta meg, hogy magasabbra törjenek.

részletek

Méltán Elfeledve: Sárga + piros = narancs

Újonc versenyzőjük egyetlen kör alatt az utolsó helyről az élre állt – valószínűleg ez az egyetlen dolog, amire emlékszünk az eltűnő Jordan második reinkarnációjáról, a Force India elődjéről…

részletek

Méltán Elfeledve: Gyári Lambo az F1-ben (vagy nem?)

Az 1990-es évek elejének eredménylistáit böngészve a Modena és a Lamborghini megnevezés is több vonatkozásban bukkan fel – ma arról a csapatról lesz szó, ahol e két név „története” összeér…

részletek
Olvastad már?