Az autóipar történetének legnagyobb átalakulásának vagyunk szemtanúi az új évtized kezdetén: az autószalonokban és a közutakon ugyanúgy egyre nagyobb teret nyernek a hibrid és teljesen elektromos meghajtású autók, mint a versenypályákon, ami minden benzinvérű rajongó számára aggasztó folyamat. A dízelbotrányban érintett Volkswagen alig néhány hete jelentette be, hogy minden olyan versenyprogramját felfüggeszti, amely belsőégésű motorokkal operál, így a márka többek között a WTCR-ből is kivonul. Persze ez csak egy példa a sok közül, ezen kívül ott van az F1 hibridesítése, a DTM és a (V8) Supercars downsizingja, és még sorolhatnánk. Lassan a motorsport minden szintjét érinti a koncepció kiirtása, ami a WTCR-t szervező Eurosport Events fejé, a belsőégésű motorokért rajongó Francois Ribeirót is aggasztja.
„Ezzel együtt kell élnünk. Szeretjük a belsőégésű motorokkal való versenyzést, amire brutális, erőszakos évek várnak. A motorsport minden szintjén kemény döntésekre kell számítani, legyen szó ralizásról, F1-ről, túra- és GT-autózásról. Bármelyik sorozatnak vége lehet, ha nem alkalmazkodik az új irányhoz, még úgy is, hogy most azt gondoljuk, ’van hét gyártónk és 26 autónk, ez a sorozat nagyon stabil’. Ha nem leszünk résen, néhány év alatt lejár a szavatosságunk.”
Ribeiro szerint a fejti folyamatok miatt bármelyik szezonban csökkenhet a sorozat színvonala. „Ez minden éven kockázat. Elképesztő, kivételes, amivel most rendelkezünk, és ezt nagyon nehéz fenntartani. Megmondom, mi a helyzet: nem fogunk tovább fejlődni, mert a szint már most kib*szott magasan van. Hogy nehéz volt-e szembesülni a Volkswagen döntésével? K*rvára, teljesen ledöbbentem. Nehéz, de ne felejtsük el, hogy ez az a márka, amelytől a dízelbotrány ered. Óriási nyomás van az autógyártókon. Pont egy olyan nagy csoport, mint a Volkswagen döntött úgy, hogy három-négy év múlva már nem akar belsőégésű motorokkal szerelt autókat forgalmazni.”