Már a kínai versenyhétvége napján gyanúsnak találta a WTCC technikai delegáltja a három gyári Honda üzemanyag-befecskendezőjét, így a ningbói futamok végeredménye sokáig nem volt véglegesnek tekinthető. Két héttel az esemény után aztán kiderült, hogy az FIA szabálytalannak találta a kérdéses alkatrészt, éppen ezért mind Michelisz Norbert, mind Gabriele Tarquini, mind Ryo Michigami autóját kizárták a teljes hétvégéről, azaz az időmérőn és a két – vagy inkább az esőzés miatt csak másfél – futamon elért eredményeiket is törölték.
Nem ez az első alkalom, hogy a japán márkát egy erős hétvége után kizárják: tavaly a marokkói eredményeiktől fosztották meg őket, amiért a padlólemezük nem felelt meg az előírásoknak. A Castrol Honda WTCC közleményében elmondta: elfogadják a döntést, nem fellebbeznek ellene, ám hangsúlyozzák, hogy végig jóhiszeműen jártak el, s a problémát az okozta, hogy másként értelmezték az üzemanyag-befecskendezőre vonatkozó homologizációs eljárást, mint az FIA emberei.
Ezzel a kizárással természetesen mind a Honda, mind Michelisz Norbi esélyei jelentősen megcsappantak: a magyar versenyző összesen 27,5 ponttól esik el, így a lemaradása kettőről 32,5 egységnyire nőtt három fordulóval a bajnokság vége előtt az ezzel plusz két ponthoz jutó Thed Björkkel szemben. Ráadásul Norbi a harmadik helyét is bukta, ugyanis a szintén volvós Nicky Catsburg is bejött elé. Michelisz így kommentálta a történteket sportolói Facebook-oldalán: „Rossz hírrel kezdődött a nap Japánban. Ebben a helyzetben csak annyit tudok mondani és ígérni, hogy mindentől függetlenül harcolok tovább a bajnoki címért az utolsó pillanatig!”
FRISSÍTÉS: Utólag jelentették be, hogy a Zengő Motorsport két Hondája is a kizárás sorsára jutott, Nagy Dániel így elveszítette eddigi legjobb WTCC-s eredményét, az első futamon eredetileg megszerzett 8. helyet.
A világbajnokság élmezőnye a Honda kínai kizárása után:
1. | Thed Björk | Volvo | 203,5 |
2. | Tiago Monteiro | Honda | 200 |
3. | Nicky Catsburg | Volvo | 180,5 |
4. | Michelisz Norbert | Honda | 171 |
5. | Mehdi Bennani | Citroen | 164 |
6. | Tom Chilton | Citroen | 158,5 |
7. | Esteban Guerrieri | Chevrolet | 147 |
8. | Rob Huff | Citroen | 138 |