A WTCC mezőnyét a nagy költségű TC1-es autók megfogyatkozása sújtja idén, épp ezért merült fel a szezon előtt, hogy egy külön, WTCC-2 névre hallgató kategóriaként más specifikációjú versenygépeket is beengednek a világbajnoki mezőnybe, akiket külön pontversenyben is értékelnek. Ez az elképzelés azonban érdeklődés hiányában meghiúsult, de mint a Formula.hu megtudta, már dolgoznak az alternatívákon.
Ez pedig nem lenne más, mint hogy azokon a helyszíneken, ahová a WTCC-t elkíséri az Európa-kupa, az ETCC mezőnye is, ott a két sorozat autóit együtt indítanák el. Monzában 16, illetve 10 versenygép alkotta a két széria mezőnyét, melyek egyike sem mondható soknak, együtt viszont komoly látványosságot jelenthetnek a nézők számára.
Információink szerint e gondolat már Monzában is felmerült, s a Hungaroringgel kapcsolatban is voltak ilyen elképzelések, bár egy belső forrástól úgy tudjuk, hogy a jövő hétvégi magyar fordulón ez (még) nem valósul meg. A Nordschleifén viszont a tavalyi eseményhez hasonlóan bizonyosan együtt megy majd a két társaság, amire a pálya kivételes hosszúsága lehetőséget is ad – a kérdés most az, hogy a WTCC európai szezonzáróján, Portugáliában esetleg megpróbálkoznak-e ezzel.
A legnagyobb problémát természetesen a két sorozat közötti tempókülönbség jelenti, a WTCC-től szokatlan lekörözések is megvalósulhatnak ugyanis egy rövidebb pályán. A különbség a monzai időmérőn körülbelül 8 másodperc volt a WTCC élmezőnye és az ETCC között, ami azt jelenti, hogy elég csak egy kis probléma egy ETCC-résztvevőtől ahhoz, hogy a futam végére ott találja magát a WTCC élmenőit a nyakán…