A WTCC egészen 2014-ig rendre ellátogatott Makaóra, amely a szezon utolsó állomásának adott otthont. Tavaly azonban úgy döntöttek a világbajnokság irányítói, hogy a legendás helyszín helyett Katarban, villanyfényes futamokkal zárják az évet, a makaói túraautó-versenyre pedig lecsapott a 2015-ben életre hívott TCR International Series.
A helyzet azonban újfent megváltozott, a Macau Grand Prix lebonyolításában mostantól újra nagyobb szerepet vállal a Makaói Autósport Szövetség, s rajtuk keresztül az FIA is, a TCR pedig bejelentette, hogy a jövő évtől nem folytatják az együttműködést a helyiekkel (idén még Marcello Lotti bajnoksága látogat el a Távol-Keletre, feldúsítva a mezőnyt néhány Kínai Túraautó-bajnokságbeli géppel is).
Ez a lépés viszont lehetőséget teremt arra, hogy két év kihagyás után 2017-ben ismét a WTCC legyen a Macau GP túraautós versenye: az FIA feltett szándéka, hogy a Formula-3-as és a GT-verseny mellett a túraautósok számára is egyfajta világkupa-esemény legyen a makaói kiruccanás, a TouringCarTimes.com pedig úgy tudja, hogy ez részben vagy egészében a világbajnokság autóival valósulhat meg.
„Sosem mondtuk, hogy soha nem térünk vissza Makaóra, ami még mindig egy ikonikus verseny, ami világszerte nagy médiaérdeklődést vált ki” – nyilatkozta a felvetéssel kapcsolatban Francois Ribeiro. Amennyiben nem csak a WTCC látogatna el az ázsiai helyszínre, úgy az ott szereplő TC1-esek jelenthetnék az elsőszámú osztályát a rajthoz álló túraautóknak – jóllehet, nemrég épp arról cikkeztek, hogy a 2014-ben életbe lépett szabályrendszert rövid időn belül leválthatják annak sikertelensége okán.