Amikor 2014-ben bevezették a TC1-es szabályrendszert, a szervezők abban bíztak, hogy ez majd meghozza a gyártók kedvét a WTCC-hez. A Citroën épp az új regulákkal együtt érkezett meg a világbajnokság mezőnyébe (tulajdonképpen miattuk is hozták előbbre annak bevezetését), a franciák azonban a mostani évad végén kiszállnak, s az elmúlt három évben csak a Volvo csatlakozott új márkaként a sorozathoz. Vagyis a TC1 távolról sem tekinthető sikeresnek: nem érkeznek új gyártók, és sokkal kevesebb az elérhető autó is, mint korábban, így a mezőny létszáma is folyamatosan fogyatkozik.
Éppen ezért nem lenne meglepő, ha a WTCC döntéshozói úgy döntenének, lecserélik a tulajdonképpen megbukott szabályrendszert, s a nemzetközi sajtóban megjelent pletykáknak szerint Francois Ribeiro és az Eurosport Events pontosan erre készülhet. A TouringCarTimes szerint 2019-ben – más lapok szerint akár már 2018-ban – bevezetésre kerülhet az úgynevezett Class One kategória, amely a jelenlegi DTM-es és SuperGT-s technikai előírásokra épülne.
A kategóriát már korábban be akarták vezetni, hogy a német és a japán bajnokságok között átjárást biztosítsanak az erre fogékony márkák számára, ám ez egyelőre nem valósult meg. A fő akadálya ennek a motorokban keresendő, hiszen míg a DTM-ben 4 literes, V8-as szívómotorokat láthatunk, addig a SuperGT-ben 2 literes, négyhengeres turbókkal mennek.
A Class One ez utóbbi irányt szeretné követni, ami a WTCC szempontjából előnyös lenne, hiszen a világbajnokságon már most is négyhengeres turbómotorokkal ellátott autók versenyeznek, emellett a hírek szerint cél az is, hogy költséghatékonyabbá tegyék az autók fejlesztését és üzemeltetését, és a jelenleginél egyszerűbb aerodinamikai csomaggal lássák el. A TouringCarTimes.com úgy tudja, Ribeiro a szeptember végi, sanghaji forduló során már a csapatokkal is egyeztetett az esetleges váltásról, a szaklap érdeklődésére azonban a promóter nem árult el részleteket ezzel kapcsolatban.
Mindenesetre a Class One nehéz helyzetbe hozhatná a WTCC jelenlegi márkáit, hiszen sem a Citroën, sem a Lada, sem a Volvo nem rendelkezik a kategória előírásainak megfelelő autóval, míg a Honda igen, ám ez esetben neki is le kellene cserélnie a jelenlegi Civic-modellt. Viszont a váltás akár azon gyártók érdeklődését is felkelthetik, akik jelenleg a DTM-ben vagy a SuperGT-ben szerepelnek: ezek az Audi, a BMW és a Mercedes, valamint a Honda mellett a Lexus és a Nissan.