Az egész ott kezdődött, hogy Ficza Feri vakbélgyulladás miatt nem tudott elutazni Argentínába, ezért úgy tűnt, a Zengő Motorsport csak Nagy Danival képviselteti magát a hétvégén. Péntek este érkezett aztán a hír, miszerint az uruguayi Mauricio Lambiris ülhet be a műtét után lábadozó magyar Hondájába. Az első szabadedzéssel előtt nem sokkal azonban az uruguayi a közösségi oldalán azt az információt tette közzé, hogy mégsem tud bemutatkozni a világbajnokság mezőnyében.
„Hiába a rengeteg erőfeszítés, a csapat arról informált, hogy az autó nincs versenykész állapotban. Csalódtam bennük, azt gondoltam, ennél komolyabbak” – írta Lambiris. Az fiawtcc.com és a TouringCarTimes információi szerint azonban még nem biztos, hogy elmarad a 28 éves pilóta debütálása, ugyanis elképzelhető, hogy indulásra kész állapotba tudják hozni a privát Civicet.
A fő problémát az jelenti, hogy Ficza Feri megbetegedése után a Zengő Motorsport úgy döntött, csökkentett létszámmal utaznak el Termas de Río Hondóba, hiszen nem készültek arra, hogy két autót indítanak majd. Zengő Zoltán így magyarázta a mostani kavarodást a széria hivatalos weboldalán:
„Ez egy világbajnokság, és az autónak száz százalékig készen kell állnia. Miután csak hat csapattag van itt Argentínában, a prioritást Dani autója jelenti, és ezt az elejétől fogva el is magyaráztuk Mauricio menedzserének. A Vila Real-i forduló után Ficza Feri autóját konténerbe rakták és ideszállították, de az idő túl kevés ahhoz, hogy ellenőrizzük a váltót, a differenciálművet és a többi alkatrészt, ráadásul Nagy motorjával is adódtak problémák, amelyen a csapat tegnap késő este és ma reggel is keményen dolgozott” – mondta a csapatfőnök.
Nagy Dani autójában egyébként motort is kellett cserélni, emiatt a fiatal pilóta a mezőny végéről vághat majd neki a vasárnapi nyitófutamnak – remélhetőleg hamarosan az is eldől, lesz-e csapattársa a hétvége folyamán.