Nem túlzás kijelenteni, hogy ifj. Ficza Ferenc volt a mögöttünk hagyott hétvége magyar hőse: a kaotikus nyitóversenyen jó gumitaktikájának köszönhetően a két világbajnoki pontot érő kilencedik helyen hozta be a Zengő Motorsport Hondáját. Ezzel azon a futamon ő lett a legjobb a japán márka pilótái közül, az egész versenynapot tekintve pedig övé lett a legjobb magyar eredmény – erről így beszélt a leintést követően:
„Soha nem gondoltam volna. Sőt, mondok jobbat: egész évben nem gondoltam volna, hogy ez előfordulhat” – fogalmazott a fiatal versenyző. „Teljesen váratlanul ért, ugyanakkor azt is tudni kell, hogy sokan – így például a gyári hondások – slick gumikon mentek, így ebből a szempontból szerencsénk volt. Hihetetlen érzés volt az első futam” – mondta Ficza, hozzátéve, hogy természetesen nagyon drukkolt Michelisz Norbinak is, hogy eredményesen teljesítse a hétvégét.
Feri azt is elárulta, hogy tapasztalat híján egyelőre a mérnökére bízza a fontosabb döntéseket, így a nyitóverseny gumiválasztása is neki volt köszönhető. A magyar pilóta szerint csak „hab volt a tortán”, hogy pontszerzőként végzett, hiszen már annak is örült volna, ha csak szimplán teljesíti a versenytávot, ami a szlovákiai tűz után nem meglepő.
Ficza arról is beszélt, hogy egyelőre még az autó finomhangolásával vannak elfoglalva: „Teljesen másképp vezetek, mint Norbi, ezért meg kell találnunk azokat a beállításokat, amelyek nekem is jók lesznek. Persze az ő beállításai nagyon-nagyon jó kiindulópontnak számítanak” – mondta, majd részletesebben is kitért arra, miben különbözik az ő stílusa Micheliszétől:
„Úgy gondolom, egyelőre még nagyon lágyan vezetem ezt az autót. Kicsit fel kellene pörgetnem magam, hiszen amikor mentem mögöttük a szabadedzésen, látszott, hogy odaérnek a kanyarhoz és szinte megrántják a kormányt, úgy mennek bele a kanyarokba. Én mindig is olyan voltam, hogy nagyon lágyan kezdtem el fordulni, ezen egy kicsit kell változtatni.”
A TC1-es Civic leszorítóereje jóval nagyobb, mint azoké a versenyautóké, amiket eddig vezetett, mégsem feltétlenül ez jelenti a fő kihívást: „Úgy gondolom, inkább ahhoz nehéz alkalmazkodni, hogy a gyors kanyarok tényleg nagyon gyorsak. Tehát ahol mással elfordultunk 180-190-nel, ott ezzel a kocsival bőven 200 fölött tudunk kanyarodni. Meg kell szokni, hogy jóval nagyobb a tempó, másképp kell csinálni a bejáratot és a csúcspontot is, nagyon nehéz levinni az aszfaltra ezt a csaknem 400 lóerőt. Nagyon sok kilométer kell, mire beleszokik az ember: ha jövőre is itt leszek, akkor is valószínűleg még csak magázódni fogok az autóval.”
Az ifjú versenyző elmondta: már nagyon várja, hogy csapattársa, Nagy Dániel is végre autóba ülhessen – erre egyébként jelen állás szerint május végén, a nürburgringi fordulón kerülhet sor először. Ficza szerint nem lesz közöttük rivalizálás, ugyanakkor együttes munkával sokkal gyorsabban fejlődhetnek majd ők és az istálló is.
De vajon nyomásként éli-e meg, hogy Michelisz helyét kellett átvennie az alakulatnál? „Nagyon jó érzés, hogy Norbi autóját vezethetem, de azt tudni kell, hogy a Zengő Motorsport nem egy új Norbit szeretne kinevelni. Ezáltal úgy gondolom, nincs akkora nyomás rajtam. Persze ez motivál nagyon, hogy Norbi milyen fantasztikus eredményeket ért el. Próbálok nem erre figyelni, annyira sok feladatom van egyelőre, hogy nincs időm ilyenekkel foglalkozni. Úgy gondolom, Zoli is azt szeretné, ha egy új valakit tudna kinevelni, akár a Dani, akár az én személyemben.”
Természetesen a Hungaroringen Michelisz Norbi is elmondta a véleményét Feri fantasztikus eredményéről és a Zengő Motorsport helyzetéről: „Nagyon ügyes volt a Fecó. Kifejezetten szurkolok Zoliéknak: sokszor elmondtam már, hogy egyáltalán nem mellékes számomra, hogy a Zengő Motorsport hogyan teljesít. Nagyon jó a viszony, Fecót is régóta ismerem, egy igazán szerethető srác. Kilencedik lett, tehát megszerezte első pontjait, ehhez tényleg csak gratulálni tudok nekik. Biztos vagyok benne, hogy a legnehezebb részén már túl vannak, és innen már el lehet kezdeni építkezni, a szezon felétől pedig talán már minden hétvégén reális cél lehet a pontszerzés” – vélekedett a Honda gyári versenyzője.