Michelisz Norbert a pénteken látott remek formában hajtott a Túraautó-világbajnokság hungaroringi első szabadedzésén. A magyar pilóta sokáig vezetett is a sorrendben, de végül Gabriele Tarquni dobbantott, megmutatva, mi is rejlik a Lada Vestábanan, míg Michelisz a harmadik helyen zárta a gyakorlást.
Az FP1 legnagyobb témáját a pálya kiszélesítése jelentette: a versenybíróság sorra vette el a pilóták köreit, többeknek már a fekete-fehér figyelmeztető zászlót is meglengették - például az edzés legjobb idejét 1:49.929-cel futó Tarquiniét. A pilóták tapasztalatai szerint a Hungaroring új aszfaltja nagyon csúszik, és elég egy kis égi áldás, máris jégpályává változik majd.
Az olasz pilóta mögött az eddig gyengébben muzsikáló Volvo-pilóta, Fredrik Ekblom végzett a második helyen, mögötte pedig a Michelisz Norbert, aki alig több, mint két és fél tizeddel zárt az edzéselső olasz pilóta mögött. Norbi csapattársai, Monteiro és Huff a negyedik, valamint a hetedik helyen zártak. aláhúzva, hogy talán a 70 kilogrammos plusz súly ellenére is számolni kell velük ezen a hétvégén.
Az edzés legnagyobb vesztesének John Filippi bizonyult, aki a mezőnyből egyedüliként nem tudott mért kört futni, miután Chevrolet-ját az utolsó előtti kanyar bukóterében parkolta le. A Zengő Motorsport versenyzője, Ficza Ferenc bár a mezőny végén zárt, kevesebb, mint öt tizeddel maradt el az SLR Citroenjét hajtó Grégoire Demoustier mögött.
Folytatás 12:15-kor, a második szabadedzéssel.