A Honda gyári csapata kiválóan kezdte 2016-as szezonját, négy futamon két győzelmet és hét dobogós helyet szereztek. A Hungaroringen azonban nehezebb feladat vár rájuk, hiszen innentől fogva életbe lép a büntetősúlyrendszer, a márka autói pedig 70 kilogrammal nehezebbek lesznek, mint korábban.
Michelisz Norbert elvárásairól hazai versenyén már írtunk, most nézzük meg, mire számít két csapattársa. Tiago Monteiro számára eddig tökéletesen alakul az idény, soha ilyen jó szezonkezdete még nem volt a túraautó-világbajnokságon: a 39 éves portugál egy győzelme mellett mindkét főversenyt második helyen zárta, ezzel pedig jelenleg ő vezeti a ponttáblázatot.
„Mesésen indult a szezonunk, én az egyéni világbajnokságot vezetem, a Honda a gyártókét. Minden futamon dobogóra álltunk, és egy MAC3-győzelmet is szereztünk Szlovákiában. Nehéz lesz ezt a teljesítménybeli szintet Magyarországon is tartanunk, 70 kilogrammal a fedélzeten. A gumikezelés lesz a kulcs a hétvégén, habár az autó és csapatmunka idei fejlődését tapasztalva optimista vagyok, hogy újra erősen teljesíthetünk. 2014-ben kétszer is dobogóra álltam. Valami hasonlónak köszönhetően továbbra is folytathatnánk a harcot a bajnoki címekért” – mondta a Castrol Honda közleményében Monteiro.
Rob Huff korábban már győzött is Magyarországon, Honda-versenyzőként pedig szintén túlesett első sikerén: „Igazán várom a Hungaroringet, általában nagyon jól szoktam itt menni, ez pedig egy olyan pálya, ahol mindegyik Honda-versenyző megmutathatja, mire képes a Civic WTCC. Azért is nagyszerű, mert ez Norbi hazai versenye, aki hihetetlen tömeget vonz a pályára. A kompenzációs súly miatt realistának kell lennünk azzal kapcsolatban, mit érhetünk el, de dobogóra álltam az eddigi két fordulón, és ismét ennek kell lennie a célnak” – jelölte meg Huff is a pódiumot.