A kvali első harmadában az első gyors mért köre után Norbi a harmadik helyre ugrott, ott folytatta, ahol abbahagyta, már ami a hétvége formáját illeti. Az első szektora a leggyorsabb volt a mezőnyben, de a többi szektort már nem ő nyerte. Kissé csalódott volt, nem sikerült annyira jól a köre, blokkolt a kerék az egyik kanyarban, tizedek mentek el. Javítani akart, azt érezte, ez kevés lesz. Neki is kezdett. Jött az első szektora, amit lila színnel jelöltek, vagyis a leggyorsabb volt a mezőnyben! Na, akkor most! Nyomjad, nyomjad tovább.....!
Hát, erre nem beugrik egy piros zászló? Dehogynem!
Edzés stop, idő és gumi dobós. Hrrrrr!
Eleinte senki nem értette, hogy miért állunk, majd egy lassításból kiderült, hogy Muller autóján ottfelejtették a hűtőventilátort, az meg így annyira nem homológ. De, legalább nem egy lombfúvót, hanem egy kicsit komolyabb irodai pörgőt felejtettek rajta, egészen jól nézett ki, csak a párja hiányzott.
A hatodik helyig csúszott Michelisz, jól érezte, hogy menni kell még. Igen jól sikerült a javítás, a harmadik helyre ugrott vissza, bebiztosítva a továbbjutást, jöhetett a második etap, csak a legjobb tizenkettőnek.
Nem sikerült érdemben elkezdeni a kvali második részét, mire az első mért kört befejezték volna a fiúk, Lopez egykori ellenfele, pajtása, Girolami verte oda magát kissé a korláthoz, azonnal piros. Pedig csak figyeljük ezt az argentin fiút, van olyan húzása, mint Lopeznek.
Na, de ami az időméréssel van, azt el nem hiszed. Volt olyan pillanat, amikor össze-vissza mutatta a szektorokat, majd a pirosra zászlóra, kockás zászlót jelzett. Először a komputer szerint senkinek nem volt befejezett köre, majd kiderült, hogy két Citroen csak befutott a piros alatt, nekik cserébe meg időeredményük nem volt. Amióta a régi csapatot lecserélték erre az új, francia IT-brigádra... Hát, tényleg nem akarom megsérteni őket, de egy kicsit olyan, mint egy alsótagozatos Commodore szakkör. Nem derül ki a live timingből, hogy mégis mi a különbség köztük, de legalább tíz másodpercenként eltűnik és úgy fél percet frissít. Nekünk a boxkban van részletesebb, de most figyelj, olyan rossz a felbontása, hogy nem lehet elolvasni a karaktereket. És egy szót nem szól senki, hogy legyen már elég ebből a fél éve tartó full-amatörizmusból. Hát, most szóltam, ufff!
Na, gyerünk tovább, elindult újra az edzés. Két gyors körre maradt idő, Norbi első körének első szektora megint a leggyorsabb volt, a végére a harmadik időt futotta meg. Az utolsó pillanatban Tarquini is megtáltosodott, egy tizeddel beesett Norbi elé, jogos a Honda öröm.
És akkor, ami idén még nem volt nekünk, jött az utolsó szakasz, a bizonyos Q3 a legjobb ötnek, köztük két Hondának is.
Valente kezdett, és dobott egy akkora időt, hogy el nem tudjuk képzelni, hogyan fért ki ez az autóból, de tény, nagyot ment. Norbi tudta, ez akkora idő, amit csak kockázattal lehet lenyomni. Megpróbálta, de a határ az határ, megcsúszott az egyik féktávon és alig tudott elfordulni, nem sikerült megfogni a franciát. Tarquini következett, aki még nagyobbat hibázott a pálya leglassabb pontján, durván megrugdosta a kocsival a rázóköveket, majdnem hosszában tört ketté az autója, el is vette. Lehet, hogy tört is valami, lehet, hogy nagyon elfáradt, de tény, be is lassult. Hogy a két Citroen behúzta az elejét, az meg már papírforma.
A második sorból a negyedik helyről jöhet Norbi az első futamon és a hetedikről a másodikon.