A francia autógyár 2000-ben csatlakozott a WRC-hez, azóta pedig 17 egyéni és gyártói világbajnoki címet nyertek, habár az utóbbi évek kevésbé alakulnak sikeresen számukra, Sebastien Loeb 2012-es kilencedik diadala óta nem tudtak a csúcsra érni. 2014-ben a WTCC-hez csatlakoztak, a versenyzők között Loebbel, a túraautók világbajnokságát pedig az első pillanatoktól kezdve dominálják, sokat mondó szám, hogy 37 versenyből 31-et nyertek meg.
Az ősszel induló 2015-16-os szezonban a Citroen sportrészlege, a DS gyártóként csatlakozik a Formula-E-hez a Virgin csapat oldalán, ez pedig azt jelenti, hogy a közeljövőben az egyik aktuálisan futó projektnek véget vetnek.
„2016-ban mindkét szakágban érdekeltek leszünk, a világbajnoki raliban és túraautóban is. Biztossággal elárulhatom, pillanatnyilag értékeljük a lehetőségeket, 2017-re pedig még semmiről sem határoztunk. Azt viszont már eldöntöttük, hogy a Citroen 2017-ben hivatalosan csak egyetlen szakágban lesz érdekelt” – mondta el Linda Jackson, a cég vezérigazgatója az Autosport lapnak.
Az Autosport szerint a kulcs a „hivatalos” szón lehet, ők elképzelhetőnek tartják, hogy a WTCC-ben részt vevő Sebastien Loeb Racing félgyári státuszt kap, miközben a WRC-csapat érintetlen marad. Jackson hozzátette, fontos, milyen irányt vesz 2017-ben a rali-vb az autókat illetően. Olyan szériában szeretnének versenyezni, amely 12-13 versenyből áll (ennek jelenleg mindkét sorozat megfelel), az viszont kiemelt fontosságú, hogy Kína is közöttük legyen. A WTCC versenyez Sanghajban, a WRC pedig a 2016-os visszatérésen dolgozik.