A Slovakia Ringen elszenvedett hatalmas pofonok után is azt mondom, lehet és kell is pozitívan hozzáállni a franciaországi versenyhétvégéhez! Egyrészt a szlovákiai komplett hondás visszaesés miatt 40 kilóra mérséklődött a ránk kirótt pluszsúly, másrészt a pálya jellege is másfajta, mint legutóbb volt. A Paul Ricard igazi modern versenypálya, óriási bukóterekkel, rendezett, kifogástalan körülményekkel. Maga a vonalvezetés nem a legizgalmasabb, de arra számítok, hogy önerőből mindenképpen előrébb lépünk a Szlovákiában tapasztaltakhoz képest, és visszaugrunk az azt megelőző, moszkvai szintre. Magyarán az időmérőn az első 5–6 hely elérése is reális lehet.
Persze ha a tavalyi eredményekből indulunk ki, akkor egyértelmű, hogy a Citroëneket lehetetlen megfogni ezen a pályán. Ugyanakkor a három citroënes élmenő mögött szerintem a Chevrolet, Honda, Lada trió nagyjából azonos szinten lesz majd. Ez pedig óriási küzdelmet és harcot sejtet. Egyúttal azt is, hogy ezúttal bőven lesz keresnivalónk az első tízben. Az erős pontszerzés a minimum, de az egyik futamon a dobogóra is fel szeretnék állni!
Ugyanúgy, ahogyan Moszkva után, a Slovakia Ringet követően is hosszú órákat töltöttem a számítógépem előtt a telemetria-adatokat elemezve. Elsősorban Gabriele Tarquini teljesítménye érdekelt, hiszen az elmúlt két versenyhétvégén a nyers tempót illetően egyértelműen jobb volt Tiago Monteirónál és nálam. Moszkvában és Szlovákiában is úgy éreztem az időmérőn, hogy jobb kört én nem tudnék autózni, aztán jött Tarquini és megmutatta, hogy lehet. Tudom, hogy más beállításokat használ, mint én, de az is valószínűsíthető, hogy az utóbbi időben rátalált egy-két olyan finomságra, aminek köszönhetően feljavult.
Kicsit hasonló lehet a helyzet a Citroënnél is házon belül José María López és Yvan Muller viszonylatában. Már tavaly is mondtam, hogy nagy hibát követ el az, aki leírja Mullert. Nem véletlenül lett ő többszörös világbajnoka a sorozatnak. Az elmúlt versenyhétvégén egyértelműen feltámadt, és nyitottá tette a vb-cím kérdését. Valószínűleg Tarquinihez hasonlóan ő is talált valami apróságot, ami aztán látványos javulást eredményez a márkatársaihoz képest. A Slovakia Ring-i futamok után együtt szerepeltem Lópezzel a WTCC Over The Line című műsorában, amelyben az argentin el is ismerte, hogy Muller most jobb formában van nála. Ha a tavalyi eredményeket nézzük, amikor is Franciaországban Muller és Sébastien Loeb is megelőzte Lópezt az első futamon, akkor van esély rá, hogy a Paul Ricardon folytatódik az elmúlt hetek tendenciája. Azaz fokozódik a verseny közöttük.
A versenyhétvége programja:
Péntek:
12:00 – 12:30 Teszt
Szombat:
09:00 – 09:30 1.Szabadedzés
11:30 – 12:00 2. Szabadedzés
15:00 – 16:00 Időmérő/ Élőben az Eurosporton
Vasárnap:
12:20 – 13:20 1. Futam/ Élőben az Eurosporton
13:25 – 14:40 2. Futam/ Élőben az Eurosporton, felvételről a Duna TV-n